در حال بارگذاری ...
  • پلمب ۱۰۸۶ فقره مشاور املاک غیرمجاز و متخلف در سطح استان خراسان رضوی

    کنترل مستمر مشاوران املاک و نظارت بر بازار مسکن از ابزاری است که می توان قیمت ها را متناسب با میزان عرضه و تقاضا ساماندهی کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت : ۱۰۸۶ فقره مشاور املاک متخلف و غیرمجاز در این استان پلمب شدند .

    وحید داعی در حاشیه گشت مشترک کنترل و بازرسی از مشاورین املاک در راستای ساماندهی مشاوران املاک شهر مشهد که با حضور اعضای ویژه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات برگزار شد ، گفت : پس از بازدید ۸۰۶۷ فقره مشاور املاک در سطح استان خراسان رضوی از ابتدای طرح ساماندهی وزارت راه و شهرسازی تا کنون انجام شده است . که در این میان تعداد ۲۴۳۲ فقره دارای تخلفاتی مانند ، فاقد پروانه و مجوز صنفی و دیگر تخلفات صنفی بودند ، که از این میان ۱۰۸۶ فقره مشاور املاک تاکنون پلمب و تعطیل شده اند .

    وی افزود : کنترل مستمر مشاوران املاک و نظارت بر بازار مسکن از ابزاری است که می توان قیمت ها را متناسب با میزان عرضه و تقاضا ساماندهی کرد .

    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت شناسایی خانه‌های خالی گفت : ساماندهی مشاوران املاک و شناسایی خانه های خالی از موارد مهمی است که ریاست جمهور و شخص وزیر راه و شهرسازی پیگیر آن هستند ، ما نیز در اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با همکاری و تعامل سایر دستگاه های مسئول بر اجرای این موارد اهتمام داریم .

    وی در پایان به صورت ویژه از حمایت های فرمانداران سطح استان ، نمایندگان اداره صمت ، اتحادیه املاک ، پلیس اماکن و تعزیرات در برگزاری گشت های ساماندهی مشاوران املاک تقدیر کرد .

    محمد حسن قانع دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک نیز اعلام کرد ، گشت مشترک ساماندهی املاک روزهای دوشنبه هر هفته با حضور اعضای ویژه گشت مشترک در سطح شهر مشهد مقدس انجام می‌شود .

    وی ضمن توصیه رعایت انصاف به کلیه مشاورین، داشتن مجوز صنفی ، سامانه اجاره بهای واحد مسکونی و نصب نرخنامه در دید عموم مردم را از موارد الزامی در بررسی گشت ها ، اعلام کرد .




    مطالب مرتبط

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی فراخوان جذب ایده رویداد توسعه نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم را منتشر و از علاقه مندان ...

    |

    مدل‌های مختلف در سطح استان در حال انجام است که سعی داشته و داریم تا بهترین مدل را برای هر شهر انتخاب کنیم .

    |

    تعداد واحدهای قرعه کشی شده ۲۱۰ واحد بود که قرعه کشی بین ۲ هزار و هشتصد نفر متقاضی انجام شده است .

    |

    سرعت نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری با توجه به وجود امکانات زیربنایی و روبنایی در این محدوده‌ها ، از سرعت بالایی برخوردار است و بازآفرینی شهری به بازگشایی معابر در این محدوده‌ها با کمترین هزینه به شهرداری‌ها کمک می‌کند .

    |

    نظرات کاربران