در حال بارگذاری ...
  • نوسازی محله دولت‌آباد با رویکرد مشارکتی

    از روزی که شهرداری به نوسازی محله دولت آباد ورود کرده ، مشارکت مردمی برای نوسازی بیشتر شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در حاشیه بازدید از قلعه دولت‌آباد که با حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد ، بر ضرورت همراه شدن مالکان و ساکنان محله دولت‌آباد با طرح‌های نوسازی تأکید کرد .

    بازدید از محدوده قلعه دولت آباد واقع در منطقه ۲۰ شهرداری تهران با حضور جعفر شربیانی ، عضو شورای اسلامی شهر تهران ؛ مهدی هدایت ، مدیر عامل سازمان نوسازی ؛ جمعی از مسئولین شهرداری منطقه ۲۰ ، اهالی و مالکان منطقه انجام شد .

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در حاشیه این بازدید ضمن تأکید بر اهمیت نوسازی مشارکتی ، تصریح کرد : از روزی که شهرداری به نوسازی محله دولت آباد ورود کرده ، مشارکت مردمی برای نوسازی بیشتر شده است .

    هدایت با بیان این که طرح موضعی محدوده قلعه دولت آباد به عنوان محله الگو در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار دارد ، توضیح داد : این طرح با دو سناریو الگوی تجمیعی و سوپر بلوک در حال تهیه و بررسی است .

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود : تأمین خدمات و حل مسائل مالکیتی نیز به عنوان ویژگی مهم در تهیه طرح نوسازی دولت آباد در دستور کار قرار دارد و سازمان نوسازی تلاش دارد با رویکرد مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) با مشارکت تمامی ذینفعان و توسعه گران طرح را تهیه و به تصویب مراجع ذیربط برساند .

    گفتنی است ؛ در این بازدید مقرر شد با تأمین نظر اهالی و رعایت موارد فنی طرح نوسازی محله دولت آباد در اسرع وقت تکمیل شود تا شاهد روند نوسازی در این محدوده باشیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد : طی یک سال گذشته ۶۰۰ تن قیر از دولت دریافت شد که پس از تبدیل شدن به آسفالت ، در ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران پیرامون ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن توضیحاتی ارائه داد .

    |

    شهرداری تهران بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب ، بالاخره می خواهد به مسئولیت خود در حوزه مسکن عمل کند و خود را در قبال قیمت مسکن و اجاره بها مسئول می داند . در دنیا نیز شهرداری ها به عنوان دولت محلی ، مداخلات خوبی در حوزه عرضه مسکن داشته اند و بخش اعظم مسکن اجتماعی متعلق به شهرداری ها ...

    |

    نظرات کاربران