در حال بارگذاری ...
  • پایش و ایمن‌سازی ساختمان‌های بلندمرتبه استان مازندران در دستور کار قرار گیرد

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از شناسایی ۲۳۷ ساختمان بلندمرتبه در استان خبر داد و گفت : پایش ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه در دستور کار قرار گیرد .

    علی دیوسالار در دومین جلسه کارگروه تخصصی کالبدی زیربنایی پدافند غیرعامل مازندران که با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و اعضای کارگروه برگزار شد ، شناسایی ساختمان‌های ناایمن ، پرخطر و ناپایدار و اتخاذ راهکارهای قانونی برای رفع خطر و پایدارسازی ساختمان‌های شناسایی شده را از اهداف این کارگروه اعلام کرد . ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه با کاربری‌های مختلف با اولویت‌بندی در برابر آتش‌سوزی ، زلزله ، فرونشست و فروریزش زمین انجام شود .

    دیوسالار با تأکید فرهنگ‌سازی و باور عمومی در مورد ضرورت به‌کارگیری اصول پدافند غیرعامل ، افزود : برنامه‌ریزی‌هایی در راستای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد . اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی ، بازدید از مسیرهای دارای ملاحظات پدافند محورهای شیرگاه بابل و پل زنگوله بلده نور ، امیرآباد - بابلسر - فریدونکنار ، کمربندی شمالی قائم‌شهر ، شناسایی نقاط آسیب‌پذیر درون سازمان و رفع آن‌ها ، افتتاح شتاب‌نگار در شیرگاه سوادکوه و اروست بخشی از برنامه‌های اداره کل در هفته پدافند غیرعامل است .

    مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران نیز در این جلسه شناسایی و اولویت‌بندی مراکز ، تأسیسات مهم در حوزه راه و شهرسازی در سطح استان ، شناسایی مراکز و محل‌های اسکان اضطراری در سطح شهرهای استان در صورت بروز خطرات احتمالی ، نظارت بر رعایت دقیق ملاحظات و ضوابط پدافند غیرعامل در شهرسازی و معماری در سطح استان و طراحی سامانه مدیریت شهری برای ارائه خدمات مورد نیاز مردم در شرایط اضطراری در طرح جامع شهری و هادی روستایی در سطح شهرها و روستاهای استان را از مهم‌ترین وظایف کارگروه تخصصی کالبدی و زیر بنایی برشمرد .

    حمید بخشی بر اجرای اقدامات مشترک در حوزه فرهنگ‌سازی و همکاری در بحث ایمن‌سازی در استان تأکید کرد . از سال ۹۷ تاکنون ۳۰ مرکز شتاب‌نگار در شهرهای استان افتتاح شده است و ۶ دستگاه دیگر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد .

    بخشی با اشاره به اینکه قانون تأسیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصویب شده است ، گفت : حفظ جان مردم و حفظ تمامیت ارضی کشور ، حفظ سیستم‌های سیاسی و اقتصادی کشور ، حفظ استقلال و حاکمیت کشور از اهداف این سازمان است .

    مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با بیان اینکه ۶۲۵ پروژه هفته پدافند غیرعامل در استان اجرا می‌شود ، گفت : این طرح‌ها شامل ۱۹۴ رزمایش ، ۲۲۶ کارگاه آموزشی ، ۱۹ مسابقه ، ۱۰ همایش و ۵۲ نشست و جلسه و ۳۳ پروژه افتتاح می‌شود .




    مطالب مرتبط

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    سال گذشته در مجموع ۵ هزار و ۴۹ جلد سند صادر شده است که از این تعداد هزار و ۴۶۱ جلد سند شهری و ۳ هزار و ۵۸۸ جلد سند روستایی است . در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۷۳ جلد سند صادر شده است که ۲۳۰ جلد شهری و ۵۴۳ جلد روستایی بوده است .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران