در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف فوری ۲ هزار و ۹۳۰ متر مربع از اراضی ملی استان خوزستان

    تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی استان خوزستان به صورت شبانه روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان از رفع تصرف فوری اراضی ملی در ۵ شهرستان در مجموع به مساحت ۲ هزار و ۹۳۰ متر مربع خبر داد.

    سرهنگ فریدون عبادی فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان اظهار کرد: در کمتر از یک ماهه اخیر ، ۷ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در شهرستان های اهواز ، بهبهان ، بندر امام(ره) ، شوشتر و مسجدسلیمان از چنگال متصرفان خارج و رفع تعرض شد . بر این اساس ، در مجموع ۲ هزار و ۹۳۰ مترمربع از اراضی ملی و دولتی این شهرستان ها با هوشیاری کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان خوزستان رفع تصرف فوری و به بیت المال بازگردانده شد .

    فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان با بیان اینکه ارزش این اراضی در مجموع ۲۴ میلیارد تومان برآورد شده است ، گفت : اراضی رفع تصرف شده در زمین هایی به مساحت ۲ هزار و ۹۳۰ متر مربع و به ارزش ۲۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان بوده است . تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی استان خوزستان به صورت شبانه روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد .

    سرهنگ عبادی خاطرنشان کرد : تلفن گویای این یگان به شماره ۱۶۵۶ شبانه روز آماده دریافت اخبار و اطلاعات همشهریان عزیز است . مردم عزیز استان خوزستان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند .




    مطالب مرتبط

    اساس تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان اصفهان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .

    |

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    طی یکسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شد و این تیم های عملیاتی و گشت خودرویی نسبت به پیمایش روزانه ، گشت زنی و رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش اقدام کردند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف اراضی ، فوراً ...

    |

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    اقدامات پیشگیری از حیث وضعی ، اجتماعی و فرهنگی بوده و در این رابطه امسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شده است .

    |

    نظرات کاربران