در حال بارگذاری ...
  • اعطا زمین رایگان به خانوارهای اصفهانی دارای چهار فرزند و بیشتر

    با توجه به صراحت ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، واگذاری زمین به مساحت حداکثر ۲۰۰ مترمربع با در نظر گرفتن ضوابطی ، بالمناصفه به پدر و مادر صورت می‌گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : خانوارهای اصفهانی دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال برای ثبت نام و دریافت زمین رایگان ، تا پایان امسال مهلت دارند.

    علیرضا قاری‌قرآن اظهار کرد : اصفهانی‌های دارای چهار فرزند و بیشتر در صورت دارا بودن شرایط لازم ، برای دریافت زمین رایگان می توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند .  

    وی افزود : براساس بند ح تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی موظف است به منظور حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت ، یک قطعه زمین یا واحد مسکونی رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد : با توجه به صراحت ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، واگذاری زمین به مساحت حداکثر ۲۰۰ مترمربع با در نظر گرفتن ضوابطی ، بالمناصفه به پدر و مادر صورت می‌گیرد .  

    وی بیان کرد : مطابق با قانون فوق وزارت راه و شهرسازی مکلف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد این بند را به کمیسیون‌های عمران ، اجتماعی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کند . خانوارهای اصفهانی در صورت داشتن چهار فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال فقط تا پایان سال ۱۴۰۲ امکان بهره‌مندی از این قانون و دریافت زمین رایگان را دارند . 




    مطالب مرتبط

    عمده مشکلی که با آن مواجه بودیم بالاخص در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر ، شهرضا و ... مبحث تامین زمین بوده است .

    |

    تاکنون در سراسر این استان بیش از ۱۰ هزار و ۲۸۹ متقاضی برای بهره مندی از مزایای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدام به ثبت نام کرده‌اند که با پالایش و بررسی‌های به‌عمل آمده یک‌هزار و ۷۲۱ متقاضی واجد شرایط تایید نهایی شده اند .

    |

    طرح جوانی جمعیت یکی از مهمترین طرح های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی است که با توجه به تاکیدات مهم رهبر انقلاب و سیاست های ابلاغی ایشان در این حوزه کلیه دستگاه های مرتبط با تمام توان جهت تحقق این امر تلاش می کنند .

    |

    از مجموع چهار هزار و ۱۴۴ متقاضی در شهر بیرجند ۲ هزار و ۸۰ متقاضی معادل هزار و ۴۰ قطعه زمین به متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر و ۲ هزار و ۶۴ متقاضی معادل هزار و ۳۲ قطعه به متقاضیان دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال واگذار می‌شود .

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    نظرات کاربران