در حال بارگذاری ...
  • برخورد قانونی با معاملات صوری املاک

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان دهاقان بر اقدام قاطع و برخورد قانونی با معاملات صوری املاک تاکید شد .

    نشست کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان دهاقان به ریاست علی جمشیدیان فرماندار شهرستان دهاقان و با حضور نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضای کارگروه و مشاورین املاک سطح شهرستان برگزار شد .

    هدف از این نشست ساماندهی مشاوران املاک ، مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک بود همچنین تسریع در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی) مورد تاکید قرار گرفت .  

    در این جلسه با اشاره به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم دهاقان ، که معاملات صوری و وضعیت افسار گسیخته نرخ اجاره مسکن ، مغازه‌ها و املاک در شهرستان است، مقرر شد عدم تطابق بین عرضه و تقاضا با همکاری اتحادیه املاک شهرستان بررسی و برابر تصویب نامه شورای عالی مسکن اقدام قاطع و برخوردهای قانونی صورت گیرد .  

    برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی در خصوص قوانین و مقررات جدید برای مشاورین املاک در شهرستان دهاقان از دیگر مباحثی بود که مورد تاکید قرار گرفت .  

    گفتنی است : عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه الکرونیکی معاملات املاک و مستغلات کشور و بدون مراجعه به مشاورین املاک ، کاملا رایگان و بدون پرداخت حق کمیسیون ، نسبت به تنظیم اجاره نامه و اخذ کد رهگیری اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    اخذ پروانه تخصصی توسط بنگاه‌های مشاور املاک سراسر کشور موضوعی است که یک دهه نسبت به آن بی‌توجهی شده بود و در دولت سیزدهم ساز و کارهای آن‌ها فراهم شد و هم اکنون بنگاه‌های املاک ملزم به اخذ این پروانه بعد از گذراندن کلاس‌های آموزشی و اخذ نمره قبولی هستند . اشخاصی که می‌خواهند ...

    |

    بر اساس مصوبه‌ای در هفتمین جلسه شورای‌عالی مسکن ، وزارت کشور با همکاری وزارت راه و شهرسازی ، وزارت صنعت ، معدن ، تجارت و وزارت دادگستری و تعزیرات حکومت ، وزارت اطلاعات ، سازمان اطلاعات سپاه ، اتاق اصناف و فرماندهی نیروی انتظامی در تمامی استان‌ها با اولویت مراکز استان و ...

    |

    شهرستان آزادشهر ۱۸۷ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که از این تعداد ۱۷۲ واحد صنفی دارای پروانه معتبر ، هشت مشاور املاک پروانه منقضی و تعداد هفت مشاور املاک فاقد پروانه می باشند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت : مشاوران املاک تا پایان روز جاری فرصت دارند مجوزهای کاغذی خود را به الکترونیک (شناسه ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از برخورد با بنگاه‌های املاک غیرمجاز و بررسی تخلفات پر تکرار در بنگاه‌های مشاور ...

    |

    نظرات کاربران