در حال بارگذاری ...
  • اجرای طرح کلید به کلید شرکت بازآفرینی شهری در استان مرکزی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : در راستای اجرای بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برنامه اجرایی طرح کلید به کلید شرکت بازآفرینی شهری در محلات هدف از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به استان‌ها ابلاغ شده است .

    اکبر حسینی با بیان اینکه طرح کلید به کلید باز آفرینی شهری در استان مرکزی اجرا می‌شود ، گفت : در نشست هم‌اندیشی کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی با مسئولین و کارشناسان سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری اراک ، راهکارهای اجرایی شدن سیاستهای شرکت باز آفرینی شهری ایران در استان مرکزی مورد بررسی قرارگرفت و مقرر گردید در راستای اجرای تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲  ضمن برگزاری همایش ملی واستانی ، ابعاد اجرای طرح کلید به کلید شرکت بازآفرینی شهری در محلات هدف را مورد مطالعه وبا استفاده از نظر متخصصان حوزه عمران و بازآفزینی ، مناسب‌ترین روش های قابل اجرا بر ساختارسازمانی مرتبط به مقامات استانی ارائه شود .

    وی افزود : در این نشست در خصوص اقدامات صورت گرفته در محلات هدف بازآفرینی شهری و موضوع بندهای ذیل تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و تخصیص اعتبار از محل عوارض ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی استان مختص شهرهای اراک و ساوه و همچنین در خصوص هزینه کرد اعتبارات و ایجاد پروژه‌های مورد نیاز این محلات  تصمیم گیری‌های لازم صورت پذیرفت .

    حسینی ادامه داد : همچنین مقرر گردیدپیرو مذاکرات صورت گرفته ، در راستای کلاس های آموزشی برگزار شده توسط اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری ، همایش‌های تخصصی و عمومی در دو مرحله و در راستای آموزش به ساکنین محلات هدف ، مدیران ، مسئولان و کارشناسان حوزه باز آفرینی استان با دعوت از مسئولین استانی و کشوری ، دانشگاهیان و کارشناسان بازآفرینی شهری برگزار شود .

    رئیس اداره باز آفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی استان بیان داشت : پیرو ابلاغیه شورای عالی شهرسازی معماری در خصوص اعطای بسته‌های تشویقی ۱۹گانه و بومی‌سازی آن‌ها در شهرستان‌های استان مقرر شد جهت تسهیل در ساخت و سازها و تشویق ساکنین و پیمانکاران و انبوه سازان و ایجاد نوسازی مردمی مشوقهایی در کمیسیون ماده ۵ مصوب گردد تاشاهد تغییرات چشمگیری در محلات هدف باشیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران