در حال بارگذاری ...
  • ۷ شهرک مسکونی در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود

    سهمیه آذربایجان‌غربی از ساخت مسکن در طرح نهضت ملی احداث ۲۰۳ هزار واحد مسکونی است که این مساله با تلاش جهادی همکاران اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : ۳ هزار و ۸۶ هکتار زمین در ۷ شهر آذربایجان‌غربی در دست مطالعه و امکان سنجی برای شهرک سازی است و روند ایجاد شهرک‌های جدید مسکن تسریع می‌یابد .

    سید محسن حمزه‌لو در دیدار با مسئولان نهادهای نظارتی با بررسی روند اجرای طرح‌های مسکن ، اظهار کرد : اجرای طرح‌های آماده سازی برای ساخت شهرک‌های مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن به جد در آذربایجان‌غربی دنبال می‌شود و این اداره کل اهتمام ویژه‌ای در اجرای طرح نهضت ملی مسکن دارد . توسعه زیرساخت‌های مسکن ارزان در قالب شهرک سازی و توسعه شهرک‌ها از برنامه‌های مهم  بوده که در این بخش فعالیت‌های مناسب و قابل توجهی در آذربایجان‌غربی انجام شده است .

    به گفته حمزه‌لو ۳ هزار و ۸۶ هکتار زمین در ۷ شهر  آذربایجان‌غربی در دست مطالعه و امکان سنجی برای شهرک سازی است و روند ایجاد شهرک‌های جدید مسکن تسریع می‌یابد . بر اساس ارزیابی‌های نیمه نخست سال ۱۴۰۲ ، این اداره کل با ۶۱.۷۱ درصد تحقق رتبه سوم کشوری را در بین ۳۵ اداره کل ، در برنامه‌های اجرایی نهضت ملی مسکن کسب کرده است .

    حمزه‌لو ادامه داد : این ارزیابی بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه برخط داشبورد مدیریتی انجام شده و در دومین روز نشست تخصصی نهضت ملی مسکن که توسط سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، ۳ استان برتر معرفی و مورد تجلیل واقع شدند .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : بر اساس آمارهای ثبت شده این اداره کل در بخش مدیریت ساخت ۷۵.۲۸ درصد تحقق ، در بخش مدیریت منابع ۴۸.۶۲ درصد و در بخش مدیریت زمین ۵۷.۱ درصد تحقق را ثبت کرده است . سهمیه آذربایجان‌غربی از ساخت مسکن در طرح نهضت ملی احداث ۲۰۳ هزار واحد مسکونی است که این مساله با تلاش جهادی همکاران اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    در مرحله نخست اراضی مورد نیاز برای اجرای ۴۷۵ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تخصیص یافته است . تامین مسکن و اجرای طرح نهضت ملی در اولویت بوده و این روند با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    اتمام و تحویل طرح‌های بخش مسکن و ساختمان باید طبق برنامه زمانبندی انجام گیرد و توجه به سرعت و کیفیت اجرای طرح‌ها امری لازم و ضروری است .

    |

    این پروژه در یک‌هزار و ۷۵۰ قطعه زمین به مساحت ۱۵ هکتار احداث خواهد شد که با شروع این عملیات در حقیقت شروع آماده‌سازی ۴۵۰ هکتار از زمین‌های این پروژه آغاز شده که در مجموع پروژه‌های آماده‌سازی در استان بوشهر به ۶۵۰ هکتار زمین رسید .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سه مدل ساخت مسکن در خراسان رضوی ، یزد و کرمانشاه به عنوان ایده‌‎های نوآورانه در نشست پایش عملکرد استان ها در طرح نهضت ملی ...

    |

    نظرات کاربران