در حال بارگذاری ...
  • ۸ پروژه بازآفرینی شهری استان کردستان به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است

    بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت برای ساخت بیش از ۳ هزار واحد در بافت فرسوده استان کردستان پرداخت شده است که هم اینک ۶۰۰ واحد آن تکمیل شده و در روزهای آتی بهره‌برداری می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : ۶۰۰ هزار واحد نوسازی شده در سطح استان کردستان و هشت پروژه بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های حاشیه‌ای و محروم شهرهای سنندج ، کامیاران ، بیجار ، سقز و قروه به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است .

    محمد آیینی گفت : طی روزهای آتی ۶۰۰ واحد مسکن مردمی نوسازی شده و هشت پروژه بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های حاشیه‌ای و محروم شهرهای سنندج ، کامیاران ، بیجار ، سقز و قروه با ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید . بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت برای ساخت بیش از ۳ هزار واحد در بافت فرسوده استان کردستان پرداخت شده است که هم اینک ۶۰۰ واحد آن تکمیل شده و در روزهای آتی بهره‌برداری می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسای گفت : افتتاح مدرسه ۹ کلاسه در محله نایسر شهر سنندج با ۱.۴۵۰ متر مربع مساحت به ارزش تقریبی ۳۵۰ میلیارد ریال ، افتتاح و بهره‌برداری از مجتمع خدماتی ، فرهنگی و ورزشی در محله نایسر سنندج با ۱.۴۵۰ متر مربع مساحت و به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در استان کردستان خواهد بود .

    به گفته آیینی ، بهره‌برداری از بوستان بزرگ در محله اسلام‌آباد سنندج که جزو پروژه‌های اقدام مشترک با شهرداری به شمار می‌رود و با مشارکت ۷۰ درصدی شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام شده است با وسعت ۲ هزار متر مربع و به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال ، احداث مدرسه ۹ کلاسه در محله موسک مریوان به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال و با زیربنای ۶۰۰ متر مربع ، احداث سالن چند منظوره ورزشی در محله امام خمینی(ره) قروه با وسعت ۱.۴۵۰ متر مربع و به ارزش ۲۷۰ میلیارد ریال و اجرای شبکه فاضلاب و آسفالت معابر محله قروه از دیگر پروژه‌هایی است که به زودی افتتاح می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : علاوه بر این ، پروژه ساماندهی بافت شهر بیجار شامل احداث پیاده‌راه خیابان‌های اردلان و شهدا در محله تخت و در راستای نوسازی و بهسازی فضای شهری و سبز به میزان ۱۰ هزار متر مربع و با ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال و ساماندهی معابر شهر بیجار به وسعت ۶ هزار متر طول و با ارزش ۸۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح است .

    گفتنی است از دیگر اقدام‌های انجام شده در زمینه بازآفرینی شهری ، بهسازی و آسفالت معابر خاکی واقع در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان کردستان است که برای بهسازی و آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شامل سکونتگاه‌های حاشیه‌ای شهرهای سنندج ، مریوان ، قروه و بیجار بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال قیر رایگان به شهرداری‌های شهرهای مذکور تخصیص یافته و بیش از ۳۵ کیلومتر طول بهسازی و آسفالت شده است .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    نظرات کاربران