در حال بارگذاری ...
  • تکمیل و بهره برداری از ۹۶۵ پروژه بازآفرینی شهری نیمه‌تمام در دولت سیزدهم

    یه گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام تکمیل و بهره‌برداری از ۹۶۵ پروژه بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم ، گفت : به زودی برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی شهری ، نهایی و مصوب می‌شود .

    محمد آیینی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از مرکز خدماتی ، فرهنگی و ورزشی نایسر سنندج ، با اشاره به اینکه سیاست اجرایی دولت سیزدهم در حوزه بازافرینی شهری در گام اول تقویت و ارتقا نوسازی واحدهای مسکونی ناپایدار و لرزان و تولید مسکن است ، اظهار کرد : تامین خدمات زیر ساختی و روبنایی در محلات فرسوده بدین جهت است که مرغوبیت لازم ایجاد شود که خانه های لرزان و ناپدار در مناطق بافت فرسوده و حاشیه‌ای، مسیر نوسازی خودشان را هرچه سریعتر طی کنند .

    تکمیل و بهره‌برداری از ۹۶۵ پروژه بازآفرینی شهری در دولت سیزدهم

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در ابتدای دولت سیزدهم ۱۲۴۵ پروژه نیمه تمام و دارای مطالبات مالی در حوزه بازافرینی شهری وجود داشت ، گفت : با تلاش انجام شده این میزان به حدود ۲۸۰ پروژه تقلیل یافته است و تلاش می کنیم  ظرف یک سال اینده به اتمام برسد .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه برای رفع محرومیت از محلات فرسوده و ناکارامد شهری بیش از ۲۱۰۰ کیلومتر طول معابرخاکی که ۳۵ کیلومتر ان در استان کردستان وجود داشت ، با مشارکت شهرداری ها و حمایت شرکت بازافرینی شهری ایران آسفالت شده است . گفت : با تخصیص رایگان می توان ظرف دو  سال آینده کلیه معابر خاکی در بافت های فرسوده و ناکار آمد شهری بهسازی و  آسفالت کرد .

    برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی شهری به زودی نهایی و مصوب می‌شود

    دبیر ستاد ملی باز افرینی شهری پایدار با بیان اینکه در ستاد ملی شهری پایدار که در آینده نزدیک با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود ، برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی شهری نهایی و مصوب خواهد شد، گفت : بر اساس این برنامه ، پیش‌بینی لازم برای تأمین سرانه‌های  آموزشی ، بهداشتی ، ورزشی ، انتظامی و غیره این محلات به متوسط سرانه نقاط توسعه یافته همان شهر انجام شده است .

    تقویت مشارکت دستگاه‌های متولی در تامین سرانه آموزشی و بهداشتی محله نایسر سنندج

    معاون وزیر راه و شهر سازی از دستگاه های متولی در حوزه آمورشی و بهداشتی در منطقه نایسر سنندج خواست به دلیل کمبود در حال حاضر توجه بیشتری داشته باشند .

    آیینی از پیش بینی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های در دست اجرا در حوزه بازآفرینی شهری استان کردستان در مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری خبر داد .

    مدیر عامل شرکت بازآفرینی در پایان سخنان خود  از شهرداران سراسر کشور خواست تا در رابطه اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت های فرسوده جدیت بیشتری داشته باشند .

    در دومین سفر هیات دولت به استان کردستان  ۶۰۰واحد مسکن نوسازی شده در بافت‌های فرسوده ، مدرسه ۹ کلاسه در محله نایسر شهر سنندج ، مجتمع خدماتی ، فرهنگی و ورزشی در محله نایسر سنندج ،  مدرسه ۹ کلاسه در محله موسک مریوان ، سالن چند منظوره ورزشی در محله امام خمینی(ره) شهر قروه ، اجرای شبکه فاضلاب و آسفالت معابر محله قروه ، پروژه ساماندهی بافت شهر بیجار شامل احداث پیاده‌راه خیابان‌های اردلان و شهدا ، ساماندهی معابر شهر بیجار به وسعت ۱۰ هزارمتر  و بهسازی و آسفالت معابر خاکی از طریق اعطا قیر رایگان واقع در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با همکاری شهرداری های شهرهای سنندج ، مریوان ، قروه و بیجار ، بانه و سقز ، سریش آباد و کامیاران از جمله پروژه‌های بازآفرینی شهری بود که افتتاح شد و به بهره برداری رسید .

    در این مراسم مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ، سید مهدی نیازی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور ، روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی ، وزیری مشاور وزیر کشور و جمعی از مسولان کشوری و استانی و مردم منطقه نایسر سنندج حضور داشتند .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    نظرات کاربران