در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان کردستان

    کاهش تورم و تحقق شعار سال ، از مسیر مسکن می‌گذرد و به عبارتی کاهش تورم مسکن سهم‌ قابل توجهی در کاهش تورم عمومی دارد و کاهش تورم مسکن نیز با افزایش تولید و عرضه ممکن می‌شود . رونق تولید مسکن ، افزایش سرمایه‌گذاری و رشد تولید ناخالص داخلی را نیز به همراه دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان کردستان با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد .

    مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ، به تامین بیش از ۵۱ هزار هکتار زمین در سراسر کشور در توافق با دستگاه‌ها ، نهادهای عمومی و بخش خصوصی در قالب طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت : تا پایان سال حداقل ۶۰ هزار هکتار زمین تامین خواهد شد و عملیات ساخت شتاب خواهد گرفت .

    وی با بیان اینکه توافقاتی با بانک‌ها در راستای اعطای تسهیلات مسکن انجام شده ، افزود : اگر این توافقات از سوی بانک‌ها اجرا شود شاهد رشد قابل توجهی در ساخت و تحویل واحدها به مردم خواهیم بود .

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : افزایش تسهیلات مسکن روستایی در بخش تعداد و مبلغ اتفاق خوبی است و کاهش سود این تسهیلات به ۱۸ درصد نیز ابلاغ شده و همه بانک‌ها موظف به اجرای آن هستند . طی پنج ماه اخیر به اندازه دو سال قبل نظام بانکی کشور تسهیلات پرداخت کردند که بخش اعظم آن توسط بانک مسکن اعطا شده است .

    وی در ادامه با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت بیش از ۱۸ هزار واحد مسکن شهری در استان کردستان آغاز شد ، گفت : در بخش روستایی نیز ۱۳ هزار واحد شامل ۶ هزار قطعه زمین و ۷ هزار واحد مسکن آغاز شده که ۵ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است .

    وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : تا پایان سال ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی و ۵۰۰ هزار قطعه زمین شهری را واگذار خواهیم کرد و تا سال آینده این اراضی مجموعا به ۲ میلیون قطعه خواهد رسید .

    بذرپاش با اشاره به آثار اقتصادی رشد تولید و ساخت مسکن اظهار کرد : کاهش تورم و تحقق شعار سال ، از مسیر مسکن می‌گذرد و به عبارتی کاهش تورم مسکن سهم‌ قابل توجهی در کاهش تورم عمومی دارد و کاهش تورم مسکن نیز با افزایش تولید و عرضه ممکن می‌شود . رونق تولید مسکن ، افزایش سرمایه‌گذاری و رشد تولید ناخالص داخلی را نیز به همراه دارد .

    وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : افزایش تولید و تامین مسکن ، علاوه بر آثار اقتصادی ، آثار اجتماعی دو چندان به همراه خواهد داشت و با توجه به اینکه اولین نیاز مردم است ، شتاب بخشی به رشد عرضه آن، یک ضرورت به شمار می‌آید .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد تسهیلات خودمالکی ۱۰۴ هزار و ۶۹ واحد توسط آن بانک از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۲ خبر ...

    |

    رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی خواستار بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های علمی ، پژوهشی و اجرایی موجود در جهت ارتقا تاب‌آوری سازه‌های فولادی کشور شد و استفاده از فناوری‌های نوین و رعایت کامل آیین‌نامه‌های تخصصی در عرصه ساخت‌وساز کشور به ویژه در پروژه نهضت ملی مسکن ...

    |

    هم اکنون بزرگترین دغدغه راه و شهرسازی استان موضوع اجرای عملیات آماده‌سازی در سایت‌های نهضت ملی مسکن است تا بتوانیم پاسخگوی متقاضیان نهضت ملی مسکن و مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    نظرات کاربران