در حال بارگذاری ...

اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهر مهران به صورت ویلایی

برای احداث واحدها چند راه طبق قانون پیش بینی شده از جمله سپردن به کارگزار و پیمانکار برای احداث و سپردن به خود اشخاص و استفاده از تسهیلات بانکی برای ساخت توسط آنان ، که البته هر کدام از روش‌ها نقشه احداث آماده شده و به متقاضیان جهت اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری ارائه خواهد شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه شورای تأمین مسکن شهر مهران از آغاز احداث واحدهای ویلایی نهضت ملی مسکن شهر مهران در آینده نزدیک خبر داد .

فرشاد دوستی در جلسه شورای تأمین مسکن شهر مهران گفت : در شهرهای مهران و دهلران با توجه به تأمین زمین و پیش بینی تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن زمین جهت احداث مسکن ویلایی در نظر گرفته شده که در شهر مهران در حال آماده سازی زمین مورد نظر و آماده سازی معابر آن هستیم و به زودی قطعات زمین جهت احداث مسکن به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن این شهر واگذار خواهد شد .

وی افزود : برای احداث واحدها چند راه طبق قانون پیش بینی شده از جمله سپردن به کارگزار و پیمانکار برای احداث و سپردن به خود اشخاص و استفاده از تسهیلات بانکی برای ساخت توسط آنان ، که البته هر کدام از روش‌ها نقشه احداث آماده شده و به متقاضیان جهت اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری ارائه خواهد شد .

دوستی هدف از تهیه نقشه ساختمانی واحد را تسریع روند اخذ پروانه ساخت، کم شدن هزینه اشخاص و مهمتر از همه رعایت یک معماری واحد در شهرسازی و زیبایی سیما و منظر شهری عنوان کرد و افزود : نمای بیرونی تمامی واحدهای احداثی و همچنین سطح زیربنا و حیاط و ... مشابه خواهد بود اما اشخاص می توانند فضای داخل ساختمان را به سلیقه خود با رعایت نکات فنی اجرا کنند .

مدیرکل راه شهرسازی افزود : در قالب نهضت ملی مسکن چند شیوه ابلاغ شده : یک بخش تامین زمین توسط راه و شهرسازی و واگذاری به کارگزار، یکی هم احداث در بافت‌های فرسوده و زمین های شخصی جهت افرادی که تمایل داشته باشند از طریق تسهیلات نهضت ملی مسکن اقدام کنند .

دوستی خاطر نشان کرد : ۲۷ درصد سطح شهر مهران با ۳۸درصد جمعیت شهر ساکن بافت فرسوده هستند که می توانند از تسهیلات طرح برخوردار شوند به تعداد هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان و تخفیف صدور پروانه و بسته تشویقی ۱۹گانه استفاده کنند . همچنین هر شخصی که در محدوده شهر مهران زمین و سند مالکیت دارد می تواند از این تسهیلات استفاده کند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اجرای احداث ۶۰۸۲ واحد نهضت ملی مسکن در استان ایلام خبر داد .

|

به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر به متقاضیان نهضت ملی مسکن ، مقرر کردیم پروژه‌هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی دارند ، نسبت به آماده‌سازی و تجهیز یک واحد به صورت نمونه اقدام کنند .

|

تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

|

رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

|

پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

|

نظرات کاربران