در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین در طرح نهضت ملی مسکن هرمزگان ۳۰ درصد بیشتر از سهمیه استان

    بندرعباس دارای ۱۱ نقطه شهری بافت فرسوده است که ۴۳ درصد آن را فرا گرفته است . بسته‌های تشویقی وزارت راه و شهرسازی در حوزه بافت فرسوده پیگیری شده و تعداد واحدهای قابل افتتاح در این بخش تا پایان سال به ۴ هزار واحد خواهد رسید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از تامین زمین برای نهضت ملی مسکن استان هرمزگان به میزان ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار خبر داد و گفت : این میزان زمین حدود ۳۰ درصد بیش از سهمیه تعیین شده است .

    عباس کمالی درباره روند پیشرفت نهضت ملی مسکن در استان هرمزگان در حوزه تامین زمین و تکمیل واحدها گفت : زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن استان هرمزگان ۳۰ درصد بیش از سهمیه استان برای ۴ سال ، تامین و واگذاری اراضی نیز آغاز شده که معادل ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار است .

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان کل سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن برای ۴ سال را ۶۵ هزار واحد دانست و افزود : حدود ۵۰ هزار واحد از این تعداد شهری و ۱۵ هزار واحد نیز روستایی است و  عملیات اجرایی همه واحدها در سراسر استان آغاز شده است .

    کمالی تعداد متقاضیان ثبت نام کننده را بیش از ۱۴۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت : از این میزان ۴۰ هزار نفر واحد شرایط بودند .

    مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان درباره نوسازی واحدهای بافت فرسوده در این استان اظهار کرد : بندرعباس دارای ۱۱ نقطه شهری بافت فرسوده است که ۴۳ درصد آن را فرا گرفته است . بسته‌های تشویقی وزارت راه و شهرسازی در حوزه بافت فرسوده پیگیری شده و تعداد واحدهای قابل افتتاح در این بخش تا پایان سال به ۴ هزار واحد خواهد رسید .

    کمالی با بیان اینکه مشارکت چند بخشی بین ارگان‌های مختلف در حوزه نوسازی بافت فرسوده حال انجام است ، گفت : سهمیه قیر در این زمینه به شهرداری‌ها تعلق گرفته و آسفالت معابر نیز انجام شده است .


    | شناسه مطلب: 144665




    نهضت ملی مسکن



    مطالب مرتبط

    در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

    |

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

    |

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    نظرات کاربران