در حال بارگذاری ...
  • صدور ۶ هزار و ۳۹۱ پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده سیستان و بلوچستان

    مشوق‌های کالبدی به منظور تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه گرها ، سرمایه گذاران و مالکان اراضی محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و به منظور ارتقای کیفیت محیطی و تامین خدمات مورد نیاز این محلات ، برحسب گروه بندی فوق قابل اعمال است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان با اشاره به شتاب گرفتن طرح بازآفرینی شهری در ۲ سال گذشته ، گفت : در این مدت ۶ هزار و ۳۹۱ فقره پروانه ساخت در بافت های فرسوده استان صادر شده است .

    عطاء اله اکبری گفت : بر اساس قانون و سند ملی احیا، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری باید سرانه استاندارد مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری به متوسط استاندارد مسکن همان شهر برسد . در این راستا بسته‌های تشویقی مختلفی برای کمک به نوسازی بافت‌های فرسوده تدوین شده است که مهم‌ترین آن‌ بسته تشویقی ۱۹ بندی کالبدی است .

    دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان افزود : این سیاست‌ها و ضوابط به منظور ایجاد انگیزه برای توسعه دهندگان، سرمایه‌گذاران و مالکان اراضی محدوده‌های بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و در راستای ارتقای کیفیت محیطی و تامین خدمات مورد نیاز است .

    اکبری با بیان اینکه راهکار اساسی نوسازی بافت فرسوده بر مبنای مردمی‌سازی و تشویق ساکنان بافت‌ها با مشارکت سازنده‌ها با استفاده از بسته‌های تشویقی است، اضافه کرد: انواع مشوق‌ها در چهار گروه شامل بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری، نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای ، نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری و ضوابط تشویقی نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع، برای نوسازی بافت‌های فرسوده پیش بینی شده است .

    دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان افزود : مشوق‌های کالبدی به منظور تسریع و تسهیل نوسازی و ایجاد انگیزه برای توسعه گرها ، سرمایه گذاران و مالکان اراضی محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و به منظور ارتقای کیفیت محیطی و تامین خدمات مورد نیاز این محلات ، برحسب گروه بندی فوق قابل اعمال است .

    وی با بیان اینکه سرمایه گذاران محلی، سازندگان و مالکان اراضی و املاک واقع در بافت‌های فرسوده استان می‌توانند از مزایای این مشوق‌ها بهره‌مند شوند افزود : حمایت از مردمی سازی در بافت‌های فرسوده، کاهش هزینه‌های غیرساختمانی شامل فرآیندهای اداری ، صدور پروانه ساختمانی ، پایان کار و انشعابات آب ، برق و گاز را به عنوان محور نخست بسته تشویقی شهرسازان برشمرد .

    دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از اعمال تخفیف در عوارض پروانه ساخت برای نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: تمام کسانی که در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند .




    مطالب مرتبط

    ۸۵ متقاضی که قرارداد واگذاری را دریافت کردند ، باید از زمان دریافت قرارداد واگذاری ، ظرف مدت زمانی ۳ ماه ، پروانه ساختمانی را دریافت و به اداره راه و شهرسازی شهرستان دامغان تحویل دهند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم با اعلام اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد نهضت ملی وارد مدار ساخت شد ، ایجاد ...

    |

    پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن در شهرها ۵۵۰ میلیون تومان تعیین شده بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن از پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به بیش از ۴۹۶ هزار متقاضی توسط بانک‌ها از محل تسهیلات ...

    |

    یکی از اتفاقات بزرگ این دولت در حوزه بافت فرسوده رقم خورد . بافت فرسوده مورد تاکید دولت‌ها بوده است. میانگین سالانه بافت‌های فرسوده در دولت یازدهم و دوازدهم سالی ۴۷ هزار پروانه بوده است و در ۳ ساله دولت سیزدهم میانگین سالانه صدور پروانه در بافت فرسوده بیش از ۹۰ هزار پروانه ...

    |

    نظرات کاربران