در حال بارگذاری ...
  • طرح هم‌پیوندی در بهره‌مندی استان‌های فاقد ساحل از اقتصاد دریا

    عدالت استفاده از اقتصاد دریا ، بالابردن ظرفیت گردشگری و جمعیت پذیری این مناطق با تأمین زیرساخت‌ها محقق می‌شود . در طرح هم‌پیوندی ، استان‌های فاقد ساحل نیز از اقتصاد دریا بهره‌مند می‌شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ وزیر راه و شهرسازی در سیزدهمین شورای‌عالی شهرسازی و معماری با تاکید بر اینکه در طرح هم‌پیوندی ، استان‌های فاقد ساحل نیز از اقتصاد دریا بهره‌مند می‌شوند ، تصریح کرد : عدالت استفاده از اقتصاد دریا، بالابردن ظرفیت گردشگری و جمعیت پذیری این مناطق با تأمین زیرساخت‌ها محقق می‌شود .

    مهرداد بذرپاش در سیزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، با اعلام تسریع در فرآیند آماده‌سازی زمین در راستای قانون جهش تولید مسکن گفت : نهضت ملی مسکن پروژه عظیم دولت است و نظر به تصویب قانون جهش تولید مسکن از سوی مجلس شورای اسلامی، به جد دنبال می‌شود و از مصادیق آن می‌توان به سفرهای استانی و نظارت میدانی بر این موضوع اشاره کرد . تأمین زمین و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم در سفر اخیر به استان کردستان که به سبب توپوگرافی خاص ، در زمره استان‌های بحرانی قرار دارد نیز پیگیری شد .

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به چهار استان خوزستان ، بوشهر ، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و طرح ۲۷ نقطه ساحلی ، سکونت‌پذیری این مناطق و شهرهای جدید را مطرح و اظهار کرد : عدالت استفاده از اقتصاد دریا ، بالابردن ظرفیت گردشگری و جمعیت پذیری این مناطق با تأمین زیرساخت‌ها محقق می‌شود . در طرح هم‌پیوندی ، استان‌های فاقد ساحل نیز از اقتصاد دریا بهره‌مند می‌شوند .

    بذرپاش با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای کاهش تورم و رشد تولید ، فراهم‌سازی مسکن را با کنترل قیمت و تولید و عرضه‌ی بیشتر ضروری دانست و بر کاهش تورم مسکن که کاهش تورم عمومی کشور را در پی دارد، تأکید کرد .

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : تأمین زمین به تحریم‌ها ارتباطی ندارد و با مصالح ساختمانی ، نیروی انسانی اعم از کارگر و طراح و... داخلی مرتبط است که تولید مسکن، رشد قابل توجهی نصیب کشور می‌کند و اثرات اجتماعی و رضایت مردمی را نیز در پی دارد . پروژه نهضت ملی مسکن ، پروژه‌ای مهم و راهبردی برای کشور است که با مغتنم شمردن فرصت، جلسات منظم و هفتگی برگزار شود و بخش زیادی از تأمین زمین تا پایان ۱۴۰۲ صورت بگیرد تا هرچه سریع‌تر به مردم تحویل داده شود .

    بذرپاش یادآور شد : رعایت ملاحظات فنی ضرورت دارد و در این میان نباید کیفیت فدای سرعت شود و بررسی‌های لازم از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه این وزراتخانه نظیر مرکز تحقیقات و  شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شود .

    در این نشست الحاق اراضی شهرهای نقده ، سمنان در قالب ارتباط تصویری با استانداری و شهر نیشابور با حضور هاجر چنارانی نماینده مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار اصفهان از موافقت مشروط شورا با الحاق حدود ۸۰ هکتار اراضی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران مصوبه شورا را با موضوع مکانیابی و ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران ، مصوبه مکان‌یابی و ضوابط و مقررات ساخت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار هرمزگان ، مصوبه شورا را با موضوع طرح مکان‌یابی و ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار کرمانشاه مصوبه شورا را در خصوص الحاق اراضی پشته کش به ...

    |

    نظرات کاربران