در حال بارگذاری ...

اختصاص تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی به بیش از ۵ هزار واحد مسکونی خودمالک در استان قم

این تسهیلات در صورت بهره‌گیری از محصولات ساختمانیِ شرکت‌های دانش بنیان ، تا ۷۵۰میلیون تومان افزایش خواهد یافت . برای دریافت وام خودمالک نیاز است که متقاضی به سامانه http:saman.mrud.ir مراجعه و گزینه درخواست تسهیلات ساخت را انتخاب کند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت : در استان قم اطلاعات و ثبت نام بالغ بر ۱۵ هزار واحد خودمالک برای ۱۲۲۰ پروژه در سامانه ثبت شده است که از این تعداد افزون بر پنج هزار واحد مسکونی ، تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی ساخت را دریافت کرده اند .

مهران اسدی اظهار کرد : تسهیلات ساخت مسکن فرصت مناسبی برای هم استانی‌ها در شهرها و روستاهای استان است تا پروانه ساختمانی را دریافت کنند و مشمول تسهیلات پیش بینی شده شوند . به متقاضیان واحدهای خودمالکی نهضت ملی مسکن که قصد ساخت و ساز دارند، به ازای هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود .

اسدی تصریح کرد : این تسهیلات در صورت بهره‌گیری از محصولات ساختمانیِ شرکت‌های دانش بنیان ، تا ۷۵۰میلیون تومان افزایش خواهد یافت . برای دریافت وام خودمالک نیاز است که متقاضی به سامانه http://saman.mrud.ir  مراجعه و گزینه درخواست تسهیلات ساخت را انتخاب کند .

اسدی با بیان این که بانک‌های عامل برای پرداخت وام خودمالکی ، بانک‌های خصوصی استان هستند ، افزود : در صورتی که مالک در سامانه بانک دولتی انتخاب کرده است نسبت به تغییر به بانک‌های خصوصی نظیر پارسیان ، پاسارگاد ، دی ، سامان و…اقدام نمایند .

وی یادآور شد : چنانچه سند به نام شخص حقوقی یا تعاونی و یا شرکت باشد باید به عنوان شخص حقوقی اقدام به ثبت نام کنند . افراد برای ثبت نام ، حتما باید تصاویر سند تک برگ و پروانه ساختمانی دارای اعتبار را بارگذاری کنند .

وی با اشاره به این که محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد ، توضیح داد : متقاضی باید پس از تکمیل اطلاعات پروژه در مرحله آخر اقدام به انتخاب بانک و شعبه و پس از آن به بانک مورد نظر برای تشکیل پرونده مراجعه کند .

سرپرست مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت : اعطای این تسهیلات نیازمند سپرده‌گذاری یا خرید اوراق نیست .




مطالب مرتبط

در هفته دولت امسال ، تعداد زیادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن به بهره برداری خواهد رسید که این اقدام نشان دهنده تلاش های بی وقفه دولت در تحقق وعده ها در زمینه تامین مسکن و ارتقا سطح زندگی مردم است .

|

این تعداد واحد مسکونی توسط چهار سازنده شامل اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ، ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)، شرکت زرین ستون شمالغرب و شرکت شاخص کار کوشا در حال احداث است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در گزارشی عملکرد این وزارتخانه را در بخش‌های مختلف مسکن ، ...

|

تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی و واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در شهرها واگذار شده است .

|

از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

|

نظرات کاربران