در حال بارگذاری ...
  • میانگین پیشرفت فیزیکی ۹۹۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن خمینی شهر به ۴۰ درصد رسید

    در حال حاضر برای ساخت ۹۹۴ واحد زمین تامین شده است . این تعداد واحد هم اینک در قالب ۳ پروژه بنیاد ساخت شامل ۵۱۷ واحدی ، ۴۳۴ واحدی و ۴۳ واحدی در دست اجرا قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر گفت : ۹۹۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در قالب ۳ پروژه بنیاد ساخت شامل ۵۱۷ واحد با پیشرفت ۳۹ درصد ، ۴۳۴ واحد با پیشرفت ۴۳ درصد و ۴۳ واحد با پیشرفت ۴۰درصد در حال ساخت است .

    سعید حاجی احمدی در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد : در شهرستان خمینی شهر در مجموع بیش از هفت هزار و ۷۰۰ نفر برای بهره مندی از طرح نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کردند . از این تعداد بیش از هفت هزار نفر متقاضیان شهر خمینی شهر، ۳۸۷ نفر شهر اصغرآباد ، ۲۷۹ نفر شهر درچه و ۳۷ نفر نیز متقاضی شهر کوشک هستند .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه یکی از چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان کمبود زمین است گفت : در حال حاضر برای ساخت ۹۹۴ واحد زمین تامین شده است . این تعداد واحد هم اینک در قالب ۳ پروژه بنیاد ساخت شامل ۵۱۷ واحدی ، ۴۳۴ واحدی و ۴۳ واحدی در دست اجرا قرار دارد .  

    حاجی احمدی افزود : پروژه ۵۱۷ واحدی در زمینی به مساحت ۶۶ هزار متر مربع در حال اجرا بوده و تا کنون ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد همچنین پروژه ۴۳۴ واحدی نیز در زمینی به مساحت ۶۶ هزار مترمربع و با پیشرفت ۴۳ درصدی در حال اقدام است .  

    وی با بیان اینکه پروژه ۴۳ واحدی در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در دست ساخت است گفت : با اقدامات بعمل آمده پیش بینی می شود این پروژه ها تا پایان سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره برداری برسد .    

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر خاطرنشان کرد : برای تامین زمین مابقی متقاضیان پیگیری‌های لازم بعمل آمده است تا بتوان در شهرستان این امکان را فراهم کرد البته راهکار دیگری نیز پیش‌بینی شده که در صورت عدم تامین زمین ، در شهر دیگری مکان یابی انجام شود .

    وی با اشاره به ثبت نام ۸۰۰ نفر برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان خمینی شهر ، اظهار کرد : مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان ، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشند ، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد .  

    حاجی احمدی در خصوص تامین زمین برای مسکن اقشار ویژه این شهرستان عنوان کرد : در شهرهای خمینی شهر و درچه در مجموع تا کنون ۱۵ هکتار زمین برای مسکن ۳۵۰ نفر از ایثارگران تامین شده است . 




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    نظرات کاربران