در حال بارگذاری ...
  • رشد ۴ برابری ساخت مسکن در استان گلستان نسبت به سال گذشته

    در حال حاضر بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در شهرهای گلستان در حال ساخت است که این رقم در سال گذشته به هزار و ۵۰۰ واحد رسیده و ساخت مسکن در استان به نسبت سال گذشته رشد چهار برابری داشته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از رشد چهار برابری ساخت مسکن در گلستان به نسبت سال گذشته خبر داد .

    مهدی ملک اظهار کرد : استان گلستان تعهد ساخت ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن شهری را طی یک سال برای طرح نهضت ملی مسکن دارد . پیش از آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکونی ، مهم ترین اقدام ، تامین زمین موردنیاز برای ساخت است .

    ملک ادامه داد : طی دو سال گذشته ، پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن ، اقدامات متعددی برای تامین زمین مسکن مردم استان انجام شد . در گلستان با توجه به وجود اراضی ارزشمند کشاورزی ، با معضل کمبود زمین روبرو هستیم .

    وی افزود : بدین منظور از روش‌های مختلف اعم از توافق با مالکین حقیقی و حقوقی ، ایجاد شهرک های مسکونی و ظرفیت اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی نسبت به تامین زمین اقدام کردیم .

    ملک در ادامه اظهار کرد : در حال حاضر بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در شهرهای گلستان در حال ساخت است که این رقم در سال گذشته به هزار و ۵۰۰ واحد رسیده و ساخت مسکن در استان به نسبت سال گذشته رشد چهار برابری داشته است .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان یکی از روش های ساخت مسکن در گلستان را روش خودمالکی عنوان کرد و افزود : در این روش اراضی متعلق به خود افراد بوده و دولت تسهیلات ارزان قیمت را برای ساخت به آن‌ها ارائه می‌دهد . تا کنون ۱۹ هزار و ۱۰۰ واحد خودمالک در سامانه نهضت ملی مسکن انعقاد قرارداد شده و از این تعداد بیش از ۵ هزار واحد تسهیلات واگذار شد .




    مطالب مرتبط

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    در شهرستان آزادشهر یک پروژه ۷۲ واحدی گروه ساخت در حال احداث است که این پروژه در مراحل مختلف ساخت اعم از سفت کاری و نازک کاری بوده و برخی از واحدها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    این زمین‌ها از محل ارضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های پیش بینی شده در مواد ۹.۱۰ و ۱۱ قانون جهش تولید مسکن تامین و سند مالکیت آن‌ها به نام سازمان ملی زمین و مسکن در آمده است .

    |

    نظرات کاربران