در حال بارگذاری ...
  • انعقاد ۴ تفاهم‌نامه جدید ساخت مسکن با واحدهای صنعتی در آینده نزدیک

    تاکنون برای حدود ۱۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها ، زمین تامین شده و فرایند اجرا در دست اقدام است و برای حدود ۹۰ هزار واحد پیشنهاداتی داشته‌ایم که زمین‌های آن در دست تامین است . ساخت صنعت‌شهرها از جمله سیاست‌های دولت سیزدهم برای تامین مسکن کارگران و کارکنان حوزه صنعت است که در آن زمین از طرف دولت تامین می‌شود و مدیریت پروژه برعهده واحد صنعتی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت : به‌زودی ۴ تفاهم‌نامه مشترک در قالب صنعت‌شهرها میان سازمان ملی زمین و مسکن و واحدهای صنعتی در استان‌های البرز ، کرمانشاه ، شرق سمنان ، خراسان رضوی منعقد خواهد شد .

    ارسلان مالکی در نشست پیگیری پروژه‌های مشارکت ، سرمایه‌گذاری و صنعت‌شهرها با اشاره به لزوم برقراری تعادل بین مشارکت ، واگذاری و فروش اموال سازمان اعلام کرد : بر اساس قانون جهش تولید مسکن ظرفیت همه این روش‌ها در سازمان وجود دارد و باید با تدبیر مدیران بین این سیاست‌ها تعادل برقرار کرد . به‌زودی ۴ تفاهم‌نامه مشترک در قالب صنعت‌شهرها میان سازمان ملی زمین و مسکن و واحدهای صنعتی در استان‌های البرز ، کرمانشاه ، شرق سمنان ، خراسان رضوی منعقد خواهد شد .

    تامین زمین بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در استان‌های فارس ، ارومیه و سیستان و بلوچستان

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بررسی آخرین وضعیت زمین‌های تخصیص داده شده به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها ، افزود : در این راستا برای بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در استان‌های فارس ، ارومیه و سیستان و بلوچستان زمین تامین شده است .

    مالکی اضافه کرد : سهم سازمان و شرکت از این اراضی در کارگروه‌های مربوطه در استان مصوب شده و به‌زودی فراخوان آن انجام خواهد شد . در بحث مشارکت و سرمایه‌گذاری مسائلی از جمله مذاکره با بانک‌ها ، آخرین وضعیت شهرک‌های استان فارس ، تهیه دستورالعمل استفاده از فناوری‌های نوین در طراحی و ساخت شهرک‌ها ، تهیه طرح یکپارچه برای اراضی و زمین‌های موضوع ماده ۱۰ قانون جهش تولید برای ساخت مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : پروژه بلوار معلم زاهدان با مساحت بیش از ۱۴ هزار متر مربع و پروژه شهید اسرافیلی ارومیه هم از دیگر پروژه‌هایی بود که در این نشست بررسی شد .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص پیشبرد سیاست صنعت‌شهرها در این سازمان هم گفت : تاکنون برای حدود ۱۱۱ هزار واحد مسکونی در قالب صنعت‌شهرها ، زمین تامین شده و فرایند اجرا در دست اقدام است و برای حدود ۹۰ هزار واحد پیشنهاداتی داشته‌ایم که زمین‌های آن در دست تامین است . ساخت صنعت‌شهرها از جمله سیاست‌های دولت سیزدهم برای تامین مسکن کارگران و کارکنان حوزه صنعت است که در آن زمین از طرف دولت تامین می‌شود و مدیریت پروژه برعهده واحد صنعتی است .

    در این نشست بلوردی عضو هیات مدیره و مدیران و کارشناسان دفتر سرمایه‌گذاری و مشارکت سازمان ملی زمین و مسکن حضور داشتند.




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن طی سه تفاهم‌نامه جداگانه ۷۲ هکتار زمین در اختیار شرکت‌های سنگ آهن احیاء سپاهان خواف ، فولاد اقلید پارس و شرکت احیا استیل فولاد بافت قرار داد تا از این اراضی برای ساخت مسکن کارگران و کارکنان این شرکت‌ها استفاده شود .

    |

    در این طرح ابتدا کارخانجات از طریق مشاورانی که انتخاب شده‌اند اقدام به جانمایی می‌کنند و مکان‌های مناسب را برای ساخت این واحدها به مجری این طرح معرفی می کنند .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    نظرات کاربران