در حال بارگذاری ...
  • شناسایی ۴۵۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان گیلان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان گیلان از شناسایی ۴۵۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان گیلان خبر داد .

    محمدرضا فلاحتگر با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن گفت: در طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کرده اند که از این میزان، تعداد ثبت نام شدگان پالایش شده، بالغ بر۲۷ هزارو ۵۰۰ نفر دارای ۴ شرط احرازی هستند که تاکنون برای ۱۶ هزار نفر زمین در قالب ۱۸۱ هکتار تامین گردیده است و برای ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر زمینی تامین نشده است.

    سرپرست راه وشهرسازی گیلان گفت : بدلیل بالا بودن ارزش زمین در گیلان ، تامین اراضی برای احداث مسکن ملی در استان با کمبود مواجه است و با توجه به تاکید استاندار در خصوص سرعت بخشیدن به احداث واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن ، باید در شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستیم با جدیت ورود کرده و با تدبیر و گره گشایی زمین موردنیاز تهیه شودوانتظار می رود کلیه دستگاههای اجرایی در این زمینه مساعدت وهمراهی لازم را داشته باشند .

    وی افزود: بر اساس ماده ۱۰ قانون ، کلیه دستگاه های دولتی ، موسسات و شرکت هایی که صد در صد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت است می بایست نسبت به واگذاری اراضی به وزارت راه و شهرسازی جهت ساخت مسکن اهتمام ورزند .

    سرپرست راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه تعداد واحد های شروع شده نهضت ملی مسکن در استان ۹هزار و ۸۵۰ واحد است ، گفت : از این میزان ۵ هزار و ۳۶۰ واحد توسط پیمانکاران راه وشهرسازی در حال اجراست و۱۶۵۰ واحد نیز از سوی بنیاد مسکن به عنوان کارگزار راه وشهرسازی در حال انجام است . ۲ هزار و ۲۹۰ واحد توسط نیروهای مسلح و ۷۵۰ واحدنیز از سوی ستاد اجرایی فرمان امام در دست ساخت است .

    رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان گیلان از شناسایی ۴۵۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت: برای تامین این میزان زمین نیازمند حمایت و همکاری همه دستگاههای اجرایی استان هستیم.

    سرپرست راه و شهرسازی گیلان آورده متقاضیان را آیتم مهمی درپیشرفت پروژه ها عنوان کرد و افزود : در استان گیلان از مجموع متقاضیان حایز شرایط ۶هزار و ۹۲۰ نفر آورده دارند.




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    نظرات کاربران