در حال بارگذاری ...
  • اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر در پروژه‌های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

    از آنجایی که تلاش دولت در اجرای این طرح بر آن است که عرضه و تقاضا در مسکن متعادل شود و از سوی دیگر با سیاست‌گذاری‌های مناسب با اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن اقشار مختلف قیمت مسکن را کاهش داده و به تعادل نسبی رساند . استان سیستان و بلوچستان با تامین اراضی موردنیاز فراتر از برنامه پیش‌بینی شده پیشتاز اجرای این طرح در کشور به‌شمار می‌رود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از اشتغال ۴۰ هزار و ۱۸۴ نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد .

    عطاء اله اکبری در دهمین جلسه شورای مسکن استان در سال جاری از اشتغال ۴۰ هزار و ۱۸۴ نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد و گفت : شاهدیم که نهضت ملی مسکن پیشرفت خوبی در استان داشته و آمار بالای اشتغال حاصل از این پروژه نمایانگر این بوده که به خوبی جلو رفته است . تاکنون ۳۹ هزار و ۲۰۷ پروانه ساختمانی در قالب طرح نهضت ملی مسکن با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۷ درصد در استان صادر شده است .

    دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت : از آنجایی که تلاش دولت در اجرای این طرح بر آن است که عرضه و تقاضا در مسکن متعادل شود و از سوی دیگر با سیاست‌گذاری‌های مناسب با اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دار شدن اقشار مختلف قیمت مسکن را کاهش داده و به تعادل نسبی رساند . استان سیستان و بلوچستان با تامین اراضی موردنیاز فراتر از برنامه پیش‌بینی شده پیشتاز اجرای این طرح در کشور به‌شمار می‌رود .

    وی خاطرنشان کرد : تمامی تلاش در استان برای افزایش اشتغالزایی ، تولید و ساخت مسکن مناسب برای شهروندان است .

    محمد کرمی نیز در این جلسه گفت : در استان با اهتمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط ، اقدامات خوبی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده اما تلاش بیشتر برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح در استان با تعیین تکلیف آماده‌سازی توسط فرمانداران برای شهرداری‌ها و بنیاد مسکن ضروری است . جریان نهضت ملی مسکن فرصتی برای خانه دار شدن کسانی است که نمی‌توانند به هر دلیلی صاحب‌خانه شوند لذا تمام دستگاه‌ها باید به سهم خود اقدامات لازم را انجام دهند .

    استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ضعف عملکرد بانک‌های استان در حمایت از طرح نهضت ملی مسکن پذیرفتنی نیست لذا باید عملکرد بانک‌های دولتی و خصوصی در ارائه تسهیلاتِ این طرح به تفکیک شهرستان‌ها ارزیابی شود ، افزود : لازم است با استفاده از روش‌های مختلف ، جریان مسکن‌سازی در استان رونق پیدا کند .

    کرمی گفت : بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی مکلف‌اند حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی در هر سال را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به بخش مسکن اختصاص دهند .

    وی با بیان اینکه همه بانک‌های خصوصی و دولتی باید بر اساس سهم خود در سیاست‌های کشور و دولت در حوزه مسکن نقش‌آفرینی کنند ، افزود : گزارش نحوه عملکرد و پیشرفت بانک‌ها در این طرح ماهیانه در شورای مسکن ارائه شود و ما نیز به عنوان نماینده دولت مکلف هستیم آن را به رییس جمهور اعلام کنیم .




    مطالب مرتبط

    با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها از فونداسیون تا نازک کاری در دست اقدام بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ۵۰ درصد است .

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    نظرات کاربران