در حال بارگذاری ...
  • یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۱۹ واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از مراحل ساخت یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۱۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای سراسر کشور خبر داد .

    هادی عباسی اصل با توضیح عملکرد این وزارتخانه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، اعلام کرد : نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی با هدف ایجاد ثبات قیمتی در بازار مسکن و تعادل‌بخشی از ابتدای دولت سیزدهم در حال اجراست . تاکنون در قالب نهضت ملی مسکن بیش از یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی به شکل انبوه‌سازی ، واگذاری زمین با اجاره ۹۹ ساله ، نوسازی بافت فرسوده ، نوسازی مسکن روستایی ، ساخت مسکن کارکنان نیروهای مسلح ، پرداخت تسهیلات خودمالکی مسکن و تکمیل مسکن مهر در حال انجام است .

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در بیان جزییات احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، توضیح داد : هم‌اینک در بخش واگذاری اراضی ۹۹ ساله به صورت انفرادی و گروهی در شهرها به تعداد ۳۷۱ هزار و ۳۳۸ واحد ، واگذاری اراضی با اجاره ۹۹ ساله به صورت انفرادی و گروهی در روستاها به تعداد ۴۳ هزار و ۴۳۶ واحد و انبوه‌سازی در اراضی با اجاره ۹۹ ساله به تعداد ۵۰۰ هزار و ۷۶۲ واحد در حال اجراست .

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن افزود : علاوه بر آن ، تعداد ۲۱۰ هزار و ۱۵۵ واحد نیروهای مسلح ، ۱۵۸ هزار و ۵۳۶ واحد در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده ، ۱۴۳ هزار و ۶۷۷ واحد خودمالکی شهری ، ۳۳۱ هزار و ۱۵۱ واحد مسکن روستایی و تکمیل ۱۰۸ هزار و ۶۶۴ واحد مسکن مهر در سراسر کشور نیز در حال اجراست .

    وی بر تسریع بر اجرای قانون جهش تولید مسکن برای تحقق اهداف دولت سیزدهم تاکید کرد .




    مطالب مرتبط

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    نظرات کاربران