در حال بارگذاری ...
  • رفع مشکلات تعاونی‌های مسکن استان آذربایجان‌غربی پیگیری می‌شود

    هم‌افزایی ، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن با جدیت دنبال می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : در راستای خانه‌دار شدن آحاد مختلف مردم مسائل و حل مشکلات تعاونی‌های مسکن در اولویت بوده و این امر با جدیت پیگیری می‌شود .

    سید محسن حمزه‌لو در دیدار با اعضای تعاونی‌های مسکن آذربایجان‌غربی ، بیان کرد : مشکلات تعاونی‌های مسکن مرتبط با سال‌های قبل بوده که پیگیری حل مسائل آنها با جدیت دنبال می‌شود . سیاست‌های دولت در اجرای طرح‌های مسکن حمایتی بوده و این مساله در اولویت است .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد : هم‌افزایی ، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن با جدیت دنبال می‌شود .

    حمزه‌لو گفت : اولویت و سیاست ما پشتیبانی از تولید مسکن در عرصه‌های گوناگون همراه با تامین خدمات مورد نیاز مطابق استانداردهای شهرسازی بوده است . رفع موانع اجرای پروژه‌های باز آفرینی شهری و مسکن فرصت خانه‌دار شدن خانوارها را فراهم می کند و این امر نیز در اولویت ماست و توجه به مسائل شهری و تامین مسکن آحاد مردم ، موجب ارتقا کیفیت زندگی شهری و رضایت‌مندی عموم می‌شود .

    گفتنی است در این جلسه مقرر شد تا مسائل تعاونی‌های مسکن رصد و راهکارهای لازم جهت رفع موانع ارائه شود .




    مطالب مرتبط

    در صورت کم کاری سازندگان و پیمانکاران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان برخورد لازم انجام خواهد شد چرا که اداره کل راه و شهرسازی استان نماینده متقاضیان است و نسبت به اجرای سریع پروژه‌ها و تحویل سریع و به موقع واحدهای مسکونی بسیار جدی است .

    |

    در بیشتر شهرهای استان اراضی مناسبی برای الحاق به آن شهر شناسایی و به شورای عالی شهرسازی ارسال شده که در صورت تصویب و ابلاغ این اراضی ، تامین زمین مسکن حمایتی در تعهد مطابق با تعهدات انجام می‌شود .

    |

    در مجموع ۱۵ هزار و ۴۵۲ متقاضی طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری آذربایجان‌غربی وجود دارد و نوسازی این واحدها و صدور پروانه‌های ساختمانی در دست اقدام است . سهمیه آذربایجان‌غربی از نوسازی مسکن بافت فرسوده شهری احداث ۳۲ هزار و ۹۱۰ واحد نوسازی شده، در طول ۴ سال بوده است .

    |

    تمام پرونده‌های مطرح شده مربوط به شهر ارومیه بوده که با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد . نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی ، قرار دارد .

    |

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران