در حال بارگذاری ...
  • ۱۷۰ هزار و ۴۵۲ واحد مسکن شهری توسط بنیاد مسکن وارد فاز اجرا شد

    تاکنون اراضی در مناطق دارای متقاضی و با کاربری مسکونی برای احداث ۲۲۷ هزار واحد مسکونی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی شدن ۱۷۰ هزار و ۴۵۲ واحد مسکن شهری توسط آن بنیاد خبر داد و گفت : برای احداث ۲۲۷ هزار واحد مسکونی شهری تاکنون تامین زمین انجام شده است .

    حمیدرضا سهرابی  گفت : از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد بیش از ۱۷۰ هزار واحد مسکونی وارد فاز عملیاتی شده است که پیش‌بینی می‌شود با افزایش سهم و همچنین میزان تسهیلات ، تولید مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد سرعت بیشتری نسبت به قبل پیدا کند .

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد : تاکنون اراضی در مناطق دارای متقاضی و با کاربری مسکونی برای احداث ۲۲۷ هزار واحد مسکونی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است .

    سهرابی همکاری بانک‌ها را مناسب عنوان و اظهار امیدواری کرد تا با تقویت نقش بانک‌ها و پرداخت به موقع تسهیلات، ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در شهرها سرعت بیشتری بگیرد . تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی شهری به بانک‌ها برای اخذ تسهیلات معرفی شدند که بانک‌ها با حدود ۷۰ هزار و ۲۰۰ واحد برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کرده اند .

    گفتنی است ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعهد کرده است تا برای احداث یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها طی دولت سیزدهم مشارکت داشته باشد .




    مطالب مرتبط

    در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها ، بنیاد مسکن ، ۱۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن شهری را در شهرهای تحت مسئولیت خود در قالب طرح‌های سالانه بنیاد در دست اجرا دارد .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    در بخش روستایی ۵۶۰ هزار و ۴۹۸ واحد وارد فاز عملیاتی شده است که از این رقم ، تعداد ۳۰۵ هزار و ۸۴۶ واحد به اتمام رسید و تحویل متقاضیان شد و ۲۵۴ هزار و ۴۶۵ واحد نیز در حال اجراست که پیشرفت های متفاوتی نیز دارد .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    نظرات کاربران