در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر بومی سازی سیاست‌ها و ضوابط مشوقانه بازآفرینی شهری

    سیاست‌های مشوقانه بازآفرینی در هر شهر مطابق با شرایط اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی مردم مختلف است لذا در مباحث ارائه شده بر این نکته تاکید شد که سیاست‌ها و ضوابط ابلاغی بازآفرینی در شهرها بومی‌سازی شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از برگزاری سی و پنجمین جلسه بازآفرینی شهری با محوریت بر عملکرد شهرداری شهرهای استان خبر داد .

    عبدالرضا غفوری گفت : در سی پنجمین جلسه بازآفرینی شهری استان تهران بررسی عملکرد شهرداری‌ها پیرامون اجرای ضوابط و سیاست‌های بازآفرینی در شهرهای استان مطرح شد . نماینده شهرداری هر شهر در بحث بازآفرینی و اعمال ضوابط و سیاست‌های مشوقانه عملکرد خود را ارائه داد .

    وی افزود : طی این جلسه معاونت مسکن و ساختمان اداره کل بر برگزاری جلسات منظم بازآفرینی شهرستان ها به شهرداری‌ها تاکید کرد و همچنین از آن‌ها خواسته شد بر موضوعات و مباحث مدون بازآفرینی شهری اهتمام بیشتری در شهرداری‌ها لحاظ شود .

    غفوری با بیان اینکه بحث تعیین تکلیف املاک قولنامه‌ای از سوی شهرداری‌ها در تمام شهرهای استان پیگیری می‌شود، گفت : سیاست‌های مشوقانه بازآفرینی در هر شهر مطابق با شرایط اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی مردم مختلف است لذا در مباحث ارائه شده بر این نکته تاکید شد که سیاست‌ها و ضوابط ابلاغی بازآفرینی در شهرها بومی‌سازی شود .




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود .

    |

    سامانه املاک و اسکان ظرفیت بسیار خوبی برای برنامه ریزی و سیاست‌گذاری‌های آینده کشور با توجه به اطلاعات ثبت شده هر خانوار دارد که از سوداگری مسکن جلوگیری و خدمات رسانی را تسهیل می‌کند .

    |

    ادعای پرداخت هزینه یکسان برای واحدهای ۵۵ متری با واحدهای ۹۰ متری کذب است چرا که متقاضی هزینه واحد خود را مطابق با متراژ درخواستی پرداخت کرده است و اکنون هزینه درخواستی بنا بر فضای مشترک مشاعات ، پارکینگ واحدها و انباری‌های (۷۵ مترمربع) تعیین متقاضیان اعلام شده است .

    |

    متقاضیان می‌بایست از پاسخگویی به تلفن‌ها در این خصوص خودداری کرده و موارد هویتی یا سامانه ای و پروفایل خود را به شیادان اطلاع نداده و در این زمینه مراقبت کنند .

    |

    نظرات کاربران