در حال بارگذاری ...
  • عملیات احداث بیمارستان ۳۵۰ تختی مراغه آغاز شد / بیمارستان سینای مراغه تکمیل می‌شود

    عملیات اجرایی بیمارستان ۳۵۰ تختی مراغه به پیمانکاران واگذار شده است و پیمانکاران در حال تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی هستند . پروژه در زمینی به متراژ ۵.۵ هکتار و با زیربنای ۳۵ هزار مترمربع احداث می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با بیان آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۳۵۰ تختی مراغه ، از روند تکمیل بیمارستان سینای مراغه بازدید کرد و گفت : تکمیل ساختمان الحاقی به بیمارستان سینای مراغه در صورت تامین اعتبار ، امسال تکمیل خواهد شد .

    علی نبیان در سفر به استان آذربایجان شرقی و مراغه از دو بیمارستانی که توسط آن سازمان در شهرستان مراغه در حال احداث است بازدید کرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان جزییات این پروژه‌های بیمارستانی که توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در حال اجراست ، گفت : عملیات اجرایی بیمارستان ۳۵۰ تختی مراغه به پیمانکاران واگذار شده است و پیمانکاران در حال تجهیز کارگاه و آغاز عملیات اجرایی هستند . پروژه در زمینی به متراژ ۵.۵ هکتار و با زیربنای ۳۵ هزار مترمربع احداث می‌شود .

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی مبلغ قرارداد اسکلت پروژه را در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : مدت این قرارداد در بخش اسکلت ۲۴ ماه تعیین شده است .

    نبیان همچنین در این سفر از بیمارستان الحاقی مراغه (بیمارستان سینا) بازدید کرد .

    نبیان توضیح داد : مقرر است تا به بیمارستان سینای مراغه که هم‌اکنون ۱۶۰ تخت دارد ساختمانی با ۷۸ تخت الحاق شود . پیشرفت فیزیکی بیمارستان مراغه بیش از ۸۵ درصد است و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال امکان تکمیل شدن را دارد . اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه ۱۰۰ میلیاردتومان است .




    مطالب مرتبط

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    مطالعات احداث ۳ بیمارستان شامل بیمارستان ۳۵۰ تختی شهرستان بهارستان در استان تهران ، بیمارستان آموزشی جایگزین بهارلو در استان تهران با ۳۳۰ تخت ، بیمارستان روانپزشکی رازی تهران با ۵۴۹ تخت انجام شده است و به زودی کلنگ احداث این بیمارستان‌ها به زمین زده می‌شود .

    |

    نظرات کاربران