در حال بارگذاری ...
  • آماده سازی ۵۴۸۰ قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان در چهارمحال و بختیاری

    بخشی از این ساخت و سازها در بافت‌های فرسوده ، بخشی در روستاها ، شهرهای موجود و شهرهای جدید و بخشی هم به صورت خودمالکی در حال انجام است . ساخت مسکن در روستاها به شرطی مناسب است که بتوانیم روستاییان را در محل زندگی خود ماندگار کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مراسم آماده سازی و تامین ۵ هزار و ۴۸۰ قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد .

    مراسم کلنگ‌زنی و آماده‌سازی ۵ هزار و ۴۸۰ قطعه زمین روستایی در استان چهارمحال و بختیاری برای واگذاری به متقاضیان با حضور ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، روح اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن و غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستای تومانک برگزار شد .

    روح‌اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن در این مراسم که در روستای تومانک با آماده سازی ۴۸۰ قطعه زمین برای واگذاری سخن می گفت ، با بیان اینکه دولت سیزدهم چشم‌انداز ایران قوی را برای خود ترسیم کرد ، گفت : مرور عملکرد وزارت راه و شهرسازی در تحقق وعده رییس جمهور و اجرای قانون جهش تولید مسکن نتایج خوبی را نشان می‌دهد .

    وی افزود : بخشی از این ساخت و سازها در بافت‌های فرسوده ، بخشی در روستاها ، شهرهای موجود و شهرهای جدید و بخشی هم به صورت خودمالکی در حال انجام است . ساخت مسکن در روستاها به شرطی مناسب است که بتوانیم روستاییان را در محل زندگی خود ماندگار کنیم .

    دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : وزارت راه و شهرسازی در کنار ساخت مسکن و تامین زمین در روستاها تصمیم گرفت ، مهاجرت از روستاها به شهر را ریشه‌یابی کند .

    وی با بیان اینکه دلایلی از جمله رفاه و مسائل هویتی در مهاجرت از روستاها به شهر موثر است ، افزود : ساخت مسکن در روستاها بدون اینکه آرامش و آسایش و امکانات آن تامین نشود ، نتیجه بخش نخواهد بود .

    اکبری گفت : روستاها باید علاوه بر داشتن هوای خوب و اصالت فرهنگی لوازم رفاهی لازم را نیز داشته باشد که وزارت راه و شهرسازی برای تامین این شرایط برنامه‌ریزی کرده است . وزارت راه وشهرسازی علاوه بر ساخت مسکن بر فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی و زیربنایی مورد نیاز در مناطق مورد ساخت و ساز اهتمام دارد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    در حال حاضر میزان اراضی در حال آماده‌سازی برای طرح‌های مسکن بیش از ۳۷ هزار هکتار زمین معادل بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد است که تأمین این میزان زمین در سازمان ملی زمین و مسکن بی‌سابقه بوده است .

    |

    تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی اقدامی تاریخی و بزرگ برای مردم و  کشور است و استان‌ها نیز باید نسبت به اتصال متقاضیان به اراضی روستایی اهتمام داشته باشند.

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    یکی از موضوعات ، مسکن بود که کشور دچار مشکل جدی در آن بوده است ، زیرا مدت زیادی به آن بی‌توجهی شد و این ، بار سنگین هزینه‌ و دغدغه‌ برای خانواده‌ها ایجاد کرد . قانون برای ساخت مسکن وجود داشت ، اما تفاوت رئیس جمهور شهید با دیگران ، مقیّد بودن به اجرای قانون بود .

    |

    نظرات کاربران