در حال بارگذاری ...
  • قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌هایی که سهمیه ابلاغی بخش مسکن را نپردازند محدود می‌شود

    چنانچه بانکی بخشنامه بانک مرکزی را نادیده بگیرد و سهمیه تسهیلاتی خود را برای بخش مسکن پرداخت نکند ، قدرت تسهیلات‌دهی‌اش محدود می‌شود. در مقابل بانک‌هایی که به تعهد خود برای پرداخت تسهیلات مسکن عمل کنند قدرت تسهیلات دهی‌شان تقویت خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مصوبه مجلس برای متعهد کردن بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات بخش مسکن خبر داد و گفت : قدرت تسهیلات‌دهی بانک‌هایی که سهمیه ابلاغی بخش مسکن را نپردازند محدود می‌شود .

    اقبال شاکری در خصوص همکاری بانک‌ها و تصمیم مجلس برای متعهد کردن بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مسکن ، گفت : با مصوبه مجلس ، بانک‌ها مکلف هستند تا سهمیه ابلاغی را برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تخصیص بدهند . بر اساس مصوبه مجلس ، بانک‌هایی که تسهیلات قطعی به آنها از سوی بانک مرکزی اعلام شده است باید سهمیه سالانه خود را به بخش مسکن تخصیص بدهند . چنانچه بانکی بخشنامه بانک مرکزی را نادیده بگیرد و سهمیه تسهیلاتی خود را برای بخش مسکن پرداخت نکند ، قدرت تسهیلات‌دهی‌اش محدود می‌شود. در مقابل بانک‌هایی که به تعهد خود برای پرداخت تسهیلات مسکن عمل کنند قدرت تسهیلات دهی‌شان تقویت خواهد شد .

    شاکری هدف از این کار را الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن عنوان کرد .

    وی همچنین از ایجاد مشوق‌های جدید برای بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: جزییات این مشوق‌ها به زودی اعلام خواهد شد .

    گفتنی است ، طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های کلان دولت سیزدهم برای بخش مسکن است که بر اساس آن دولت مکلف است تا ۴ میلیون واحد مسکونی را طی چهار سال دولت به مرحله اجرا برساند و تسهیلگری لازم را برای تکمیل و تحویل واحدها به متقاضیان انجام بدهد .

    بر اساس تازه‌ترین آمار ، هم اینک یک میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۱۹ واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای کشور در حال ساخت است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان از تشکیل کارگروه تعیین سقف اجاره بها در گلستان بر اساس مصوبه شورایعالی مسکن کشور خبر ...

    |

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل بررسی در شورای نگهبان را طی می‌کند در صورت تایید ، تصویب و ابلاغ ، قانون مناسبی برای شفاف‌سازی در حوزه مسکن و اجاره به شمار می‌رود .

    |

    اقدامات بخش مسکن بسیار امیدوارکننده است ؛ برای مثال در استان سمنان و برخی دیگر از استان‌ها ، جهشی بسیار عالی در بخش مسکن صورت گرفته و مردم رضایتمندی قابل توجهی از این امر دارند .

    |

    با توجه به مبلغ تسهیلاتی که به پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده که در هر پروژه مبالغ متفاوتی است ، مبلغ بازپرداخت هم متفاوت است و بازپرداخت ماهانه اقساط نهضت ملی مسکن از ۷ میلیون تومان شروع می‌شود که توسط بانک محاسبه می‌شود .

    |

    نظرات کاربران