در حال بارگذاری ...
  • امضا تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مرکز اطلاعات مالی کشور

    در حوزه مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مأموریت‌هایی مثل مسکن مهر ، اقدام ملی و طرح نهضت ملی را که از طرف دولت به این نهاد انقلابی محول شده به عهده دارد . جدای از آن به عنوان متولی ساخت مسکن ، پروژه‌هایی را در سطح کشور در حال اجرا دارد که مجموع این وظایف قانونی حجم قابل‌ملاحظه‌ای از گردش مالی را برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایجاد کرده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با هدف هم‌افزایی و بهبود عملکرد سیستم و کارآیی مالی بین بنیاد مسکن و مرکز اطلاعات مالی کشور ، تفاهم‌نامه همکاری بنیاد با مرکز اطلاعات مالی کشور به امضا رسید .

    غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و هادی خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس مرکز اطلاعات مالی کشور ، تفاهم نامه همکاری امضا کردند .

    غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت : با توجه به تنوع اجرای پروژه‌های عمرانی و همچنین گستردگی مأموریت بنیاد مسکن در سطح شهرها و روستاها، تمامی فعالیت‌های این نهاد انقلابی در دو بخش اعتبارات استانی ، ملّی و داخلی انجام می‌شود . در حوزه طرح‌های روستایی دولت تمام وظایف عمرانی خود را  به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نماینده خود محول کرده و بالطبع اعتبارات عمرانی روستاها به بنیاد مسکن واگذار می‌شود . همچنین بر اساس قانون ، تمامی وظایف دولت در حوزه بازسازی مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی به بنیاد مسکن واگذار شده است .

    صالحی توضیح داد : در حوزه مسکن شهری هم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مأموریت‌هایی مثل مسکن مهر ، اقدام ملی و طرح نهضت ملی را که از طرف دولت به این نهاد انقلابی محول شده به عهده دارد . جدای از آن به عنوان متولی ساخت مسکن ، پروژه‌هایی را در سطح کشور در حال اجرا دارد که مجموع این وظایف قانونی حجم قابل‌ملاحظه‌ای از گردش مالی را برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایجاد کرده است .

    رییس بنیاد مسکن افزود : طبیعتاً چنین گردش سنگین مالی نیازمند یک نظارت عالیه از سوی دستگاه های مسئول است. به همین دلیل تفاهم نامه اخیر با هدف هم افزایی و بهبود عملکرد سیستم و کارایی بیشتر مالی میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مرکز اطلاعات مالی کشور منعقد شده است . بر اساس این تفاهم نامه آموزش‌های لازم برای شفافیت‌های مالی از سوی مرکز اطلاعات مالی کشور به کارکنان بنیاد مسکن داده خواهد شد .

    هادی خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز اطلاعات مالی مبارزه با پولشویی نیز هنگام امضای این تفاهم نامه گفت : تمامی مفاسدی که در نقاط مختلف دنیا و از جمله کشور ما شکل می‌گیرد ، محصول درآمدهای نامشروع و اصطلاحاً پول‌های کثیفی است که در روابط مالی مبهم ایجاد می‌شود . این پول‌ها در نهایت مسیر پولشویی را طی می‌کند و وارد چرخه اقتصادی کشور می‌شود .

    وی مبارزه با پولشویی را یکی از مؤثرترین و کارآمدترین شیوه‌های مبارزه با فساد در مجامع مختلف معرفی کرد و گفت : باید مانع شویم که یک فرد مفسد پول‌های ناشی از عمل مجرمانه خودش را در روابط اقتصادی استفاده کند و به تبع آن نتواند از این پول‌های کثیف استفاده کند . باید بپذیریم که مبارزه با فساد در کشور تا به امروز متمرکز بر مبارزه با فاسد بوده تا فساد این رویه باید تغییر کند .

    وی ضمن تأکید بر برخورد با فعل در پولشویی تاکید کرد : نوع نگاه مبارزه با پولشویی برخورد با فعل است. باید به سمت برویم تا مانع شویم که اشخاص فاسد بتوانند از پول های کثیفشان استفاده کنند و به مرور زمان انگیزه فساد از بین برود . قطعاً مجموعه بنیاد مسکن و گردش مالی بالایی که در مجموعه پروژه ها وجود دارد می تواند در رصد جریانات مالی در تقویت جریان مبارزه با پولشویی مؤثر باشد .




    مطالب مرتبط

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    این تفاهم‌نامه با همکاری بنیاد مسکن ، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بوده که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۳ هزار واحد به جامعه هدف تحویل می‌شود .

    |

    پست بودن مناطق جنوب استان و همترازی با سطح دریا ، ریسک وقوع سیل در این مناطق را با هر بارندگی به‌ شدت افزایش داده است و تعریف کدهای ارتفاعی متناسب با این شرایط را برای ساخت و سازهای روستایی ضروری ساخته‌ است . سال گذشته اعتبارات مناسب را در جهت بهسازی و ایمن سازی ۷۰ هوتک در جنوب ...

    |

    نظرات کاربران