در حال بارگذاری ...

بسته بومی شده نوسازی بافت فرسوده در ۵۷ شهر در حال اجراست

آمار صدور پروانه در سامانه بازآفرینی شهری ایران به ۱۶۲ هزار و ۴۰۵ واحد رسیده است . برای موفقیت در نوسازی بافت فرسوده همکاری شهرداری‌ها باید تقویت شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام رشد در صدور پروانه ساختمانی با اجرای بسته بومی شده نوسازی بافت فرسوده شهری در ۵۷ شهر خبر داد .

محمد آیینی در نشست مشترک معاونان هماهنگی ، امور عمرانی استانداری ، مدیران کل راه و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، گفت : پایش عملکرد استان‌ها در نوسازی بافت فرسوده در ۱۰ استان انجام شده است و هم‌اکنون با مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، عملکرد بیشتر استان‌ها در اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده بهبود یافته است .

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : در ۵۷ شهر بسته تشویقی بومی شده بازآفرینی شهری مصوب در حال اجراست که سبب رشد در صدور پروانه ساختمانی شده است .

آیینی گفت : آمار صدور پروانه در سامانه بازآفرینی شهری ایران به ۱۶۲ هزار و ۴۰۵ واحد رسیده است . برای موفقیت در نوسازی بافت فرسوده همکاری شهرداری‌ها باید تقویت شود .




مطالب مرتبط

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

|

شهرداری‌ها موظف‌اند در زمان صدور پروانه ساختمانی نسبت به تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های پروانه و اعطای یک طبقه تشویقی ، عدم محاسبه بالکن در زیربنا ، ایجاد درب اضافه جهت تامین پارکینگ و تامین ۳۰ درصد پارکینگ در فضای باز ساختمان اقدام کنند .

|

تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

|

سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

|

نظرات کاربران