در حال بارگذاری ...
  • ضروت استفاده از ظرفیت های توسعه گران در بافت های فرسوده

    بحثی که امروزه در بافت های فرسوده مطرح است ، بحث تجدید حیات شهری است که ضروری است تشکیل جلساتی برای هم اندیشی در این خصوص نیز در دستور کار قرار گیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، صارمی در نشست فصلی ادارات نوسازی مناطق تصریح کرد : رویکرد آینده ما در سازمان نوسازی توجه بیشتر به ادارات نوسازی مناطق ، دفاتر توسعه محلی و استفاده از ظرفیت های توسعه گران در بافت های فرسوده است .

    حمیدرضا صارمی ، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این نشست پس از استماع نظرات ، مشکلات و پیشنهادات مطرح شده از سوی مدیران ادارات نوسازی مناطق و مدیران دفاتر توسعه محلی، نکاتی را جهت پیشبرد هر چه بهتر امور متذکر شد.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این نشست، تنوع و پیچیدگی را مؤلفه ای مهم در موضوعات و مباحث شهری و بافت های فرسوده عنوان کرد و متذکر شد : تنوع ، پیچیدگی و عدم قطعیت در موضوعات مدیریت شهری ، مدیری را می خواهد که هوش زمینه ای داشته باشد و بتواند در آن واحد به موضوعات مختلف فکر کرده و بهترین تصمیمات را بگیرد .

    صارمی با اشاره به اختلاف قیمت زمین در مناطق مختلف شهر تهران و اهمیت عدالت فضایی عنوان کرد : بحثی که امروزه در بافت های فرسوده مطرح است ، بحث تجدید حیات شهری است که ضروری است تشکیل جلساتی برای هم اندیشی در این خصوص نیز در دستور کار قرار گیرد .

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه ضمن پاسخگویی به موارد مطرح شده از سوی حاضرین در خصوص موضوعات و چالش های مربوط به املاک فاقد سند ، صدور پروانه ، عوارض نوسازی و پسماند، موضوعات آتش نشانی ، حرایم و ... بر ضرورت و اهمیت اطلاع رسانی ، آگاهی بخشی و تولید اخبار از اقدامات صورت گرفته در بافت های فرسوده مناطق تأکید کرد .

    صارمی با بیان این که امروز مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر پذیرفته اند که دفاتر توسعه محلی از ظرفیت های علمی و اجرایی لازم برخوردار هستند ، خاطرنشان کرد : رویکرد آینده ما در سازمان نوسازی توجه بیشتر به دفاتر توسعه گری و استفاده از ظرفیت های توسعه گران در بافت های فرسوده است .

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خاتمه سخنان خود در این نشست از اقدامات و عملکرد سازمان نوسازی شهر تهران در مباحث مختلف از جمله مبحث مسکن استطاعت پذیر ، تشکر و قدردانی کرد . 

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این نشست که با حضور صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ، معاونین شهرسازی و معماری مناطق، مدیران ادارات نوسازی مناطق و مدیران دفاتر توسعه محلی برگزار شد ، با اشاره به اهمیت موضوع نوسازی و دستور شکل گیری ادارات نوسازی در مناطق بر ضرورت تقویت جایگاه این ادارات در بخش های مختلف سخت افزاری، نرم افزاری، فضای اداری و ... تأکید کرد .

    هدایت در این جلسه خواستار تسریع در ایجاد دسترسی های مورد نیاز مدیران نوسازی، پیگیری ویژه پرونده ها و پروژه های نوسازی و تعیین اختیارات ویژه برای معاونین شهرسازی مناطق در محدوده های هدف بازآفرینی به منظور تسریع روند نوسازی در مناطق شد .




    مطالب مرتبط

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    ایجاد اشتغال در بحث مسکن با هیچ بخشی قابل مقایسه نیست . برای قشر عظیمی از تحصیل کرده گرفته تا کارگر ساده ایجاد اشتغال می‌کند . مسکن حدود ۷۰ صنعت را راه می اندازد ؛ سیمان ، آهن و ... .

    |

    شهرداری تهران بعد از گذشت ۴ دهه از انقلاب ، بالاخره می خواهد به مسئولیت خود در حوزه مسکن عمل کند و خود را در قبال قیمت مسکن و اجاره بها مسئول می داند . در دنیا نیز شهرداری ها به عنوان دولت محلی ، مداخلات خوبی در حوزه عرضه مسکن داشته اند و بخش اعظم مسکن اجتماعی متعلق به شهرداری ها ...

    |

    با تلاش های صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال ۱۴۰۲ دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه کارگروه ثبتی – مالکیتی با حضور معاون اداره کل دادگستری استان تهران ، نمایندگان ثبت استان و اوقاف استان تهران ، راه و ...

    |

    نظرات کاربران