در حال بارگذاری ...
  • هشدار راه و شهرسازی استان لرستان به مدیران برای عدم ساخت مسکن در اراضی دولتی

    مکاتبات و رایزنی‌هایی با منابع طبیعی و مالکان برای تامین زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن داشته‌ایم ، اما چندان موفقیت آمیز نبود . در راستای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن موظف هستیم اراضی که به نهادهای دولتی واگذار شده اما ساخته نشده است ، برگردانیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تاکید کرد : دستگاه‌های اجرایی که طی سه ماه اراضی که واگذار شده را زیر بار ساخت مسکن نبرند ، اراضی را در قالب ماده ۱۲ باید برگردانند .

    بهزاد شاکرمی با اشاره به پروژه آبشار نهضت ملی مسکن خرم‌آباد ، اظهار کرد : آماده سازی این پروژه با ۱۸۶۳ واحد در مساحت ۴۰ هکتار انجام و عملیات اجرایی آن شروع شده است . ۱۱۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار برای بلند مدت و ۴۸ هزار واحد در مساحت ۱۵۰۰ هکتاری کوتاه مدت برای استان تعریف شده است ، این تعداد علاوه بر ۱۰ هزار واحد جوانی جمعیت است .

    مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه ما در نهضت ملی مسکن با کمبود شدید زمین مواجه هستیم ، گفت : در حال حاضر ۳۱۰ هکتار زمین برای ۱۴ هزار و ۸۰۰ واحد در حال ساخت است ، همچنین ۸۲۸ هکتار در شورای برنامه‌ریزی و کارگروه زیر بنایی هم مصوب شده است .

    شاکرمی بیان کرد : مکاتبات و رایزنی‌هایی با منابع طبیعی و مالکان برای تامین زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن داشته‌ایم ، اما چندان موفقیت آمیز نبود . در راستای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن موظف هستیم اراضی که به نهادهای دولتی واگذار شده اما ساخته نشده است ، برگردانیم .

    مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تاکید کرد : دستگاه‌های اجرایی که طی سه ماه اراضی که واگذار شده را زیر بار ساخت مسکن نبرند ، باید در قالب ماده ۱۲ اراضی را برگردانند .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از بهره برداری سه هزار واحد مسکونی شهری و روستایی طی ماه‌های آینده به متقاضیان طرح نهضت ملی ...

    |

    در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن میزان تقریبی ۴ هکتار از اراضی جهاد کشاورزی در شهر بادرود برابر ضوابط تملک و سند مالکیت در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گرفت که پس از تهیه طرح تفکیکی و تایید کمیته فنی موضوع به کمیسیون ماده پنج ارجاع شد و در حال حاضر در مرحله ابلاغ طرح ...

    |

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن ، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد .

    |

    نظرات کاربران