در حال بارگذاری ...
  • تدوین بسته های تشویقی نوسازی بومی شده برای بهسازی محلات هدف بازآفرینی شهری بندرگز

    در استان گلستان طی یک سال تعهد صدور حدود هفت هزار پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری داریم که از این تعداد ۷۳ صدور پروانه سهم بندرگز می باشد . بندرگز با صدور ۹۸ پروانه ساخت در بافت فرسوده یکی از شهرستان های پیشرو در نوسازی و صدور پروانه ساخت بازآفرینی محلات هدف در استان گلستان می باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری بندر گز گفت : شهرداری بندرگز می تواند بسته تشویقی متناسب با نیاز شهر را تهیه و به کمیسیون ماده پنج استان ارائه کند و با بومی سازی این بسته تشویقی ، نوسازی متناسب با شهر انجام شود .

    جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان بندرگز با محوریت بهسازی محلات هدف بازآفرینی و آسفالت معابر خاکی ، تشکیل حلقه های میانی و تشریح بسته های ۱۹ بندی تشویقی در محلات هدف بازآفرینی شهری برگزار شد .

    مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در این جلسه گفت : در استان گلستان طی یک سال تعهد صدور حدود هفت هزار پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری داریم که از این تعداد ۷۳ صدور پروانه سهم بندرگز می باشد . بندرگز با صدور ۹۸ پروانه ساخت در بافت فرسوده یکی از شهرستان های پیشرو در نوسازی و صدور پروانه ساخت بازآفرینی محلات هدف در استان گلستان می باشد .

    رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : این شهر دارای ۶۰ هکتار بافت فرسوده مصوب است و از محل قیر ۱۴۰۰، در سال گذشته ۸۴ تن قیر به شهرداری بندرگز اختصاص یافت .

    وی همچنین تصریح کرد : این حجم از قیر برای آسفالت ۱۰ هزار و ۴۳۵ متر مربع معابر خاکی به شهرداری واگذار شد . اولویت ما در سال ۱۴۰۲، رفع تمامی معابر خاکی استان است که این امر با همکاری شهرداری ها محقق خواهد شد .

    رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت : شرکت بازآفرینی شهری ایران مشوق های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده در نظر گرفته که سازنده ها می توانند با استفاده از این بسته های ۱۹ بندی تشویقی با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند . شهرداری بندرگز می تواند بسته تشویقی متناسب با نیاز شهر را تهیه و به کمیسیون ماده پنج استان ارائه کند و با بومی سازی این بسته تشویقی، نوسازی متناسب با شهر انجام شود .

     




    مطالب مرتبط

    در کمیسیون ماده پنج استان یک ضرب الاجل برای مالکان این اراضی در نظر گرفته شده که چنانچه پیش از موعد مقرر نسبت به دریافت پروانه از شهرداری و احداث بنا اقدام کنند ، زمین آن‌ها از طرح خارج خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهرهای بندرگز ، نوکنده ، کردکوی ، بندر ترکمن ، جلین ، گنبد ، نگین ...

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    با توجه به تایید شهرک های مسکونی استان و لزوم خروج محدوده شهرک از حریم شهر نوکنده ، طرح تدقیق محدوده این شهر در کارگروه تخصصی امور زیربنایی ، توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان تصویب شد .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    نظرات کاربران