در حال بارگذاری ...
  • امکان ثبت رایگان قراردادهای مسکن در سامانه ملی املاک و اسکان برای مشاوران املاک فراهم می شود

    معاونت مسکن و ساختمان به منظور تسهیلگری برای موجران و مستاجران و بازار اجاره ، سامانه ثبت املاک و مستغلات را راه‌اندازی کرد . در این سامانه امکان ثبت رایگان قرارداد اجاره بین موجر و مستاجر فراهم شده است . سامانه املاک و مستعلات به منظور اجرای ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر امکان ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات کشور توسط مواجران و مستاجران راه‌اندازی شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرد : صدور کد رهگیری در سامانه املاک و مستغلات برای قراردادها به شکل رایگان است و مشاوران املاک دارای مجوز در آینده نزدیک می توانند از این سامانه به نشانی srem.ir برای ثبت قراردادها استفاده کنند .

    معاونت مسکن و ساختمان در گزارشی عملکرد وزارتخانه را در بخش تسهیلگری برای موجران و مستاجران و به روزرسانی سامانه ملی املاک و اسکان به عنوان ابزاری برای اخذ مالیات از خانه‌های خالی ، تشریح کرد .

    ثبت بیش از ۴۱ هزار قرارداد اجاره در سامانه ملی املاک و اسکان

    بر اساس این گزارش ، معاونت مسکن و ساختمان به منظور تسهیلگری برای موجران و مستاجران و بازار اجاره ، سامانه ثبت املاک و مستغلات را راه‌اندازی کرد . در این سامانه امکان ثبت رایگان قرارداد اجاره بین موجر و مستاجر فراهم شده است . سامانه املاک و مستعلات به منظور اجرای ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر امکان ثبت کلیه معاملات املاک و مستغلات کشور توسط مواجران و مستاجران راه‌اندازی شد . بر اساس تازه‌ترین آماری که هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است تاکنون در این سامانه بیش از ۴۱ هزار نفر ثبت‌نام کردند .

    امکان ثبت رایگان قراردادهای اجاره در سامانه ملی املاک و اسکان

    صدور کد رهگیری در سامانه املاک و مستغلات برای قراردادهای اجاره به شکل رایگان است و در آینده نزدیک نیز امکان اینکه مشاوران املاک دارای مجوز بتوانند از این سامانه استفاده کنند فراهم می‌شود .

    همچنین معاونت مسکن و ساختمان تکمیل و به روز رسانی سامانه  ملی املاک و اسکان را به عنوان ابزاری برای مدیریت بازار مسکن و اخذ مالیات از خانه‌های خالی در برنامه قرار داد .

    معاونت مسکن و ساختمان در راستای سیاست‌های کلان خود و به منظور ایجاد ابزار مناسب برای برنامه‌ریزی و مدیریت بازار مسکن، شناسایی خانه‌های خالی و اخذ مالیات از این خانه‌ها و همچنین ارایه خدمات سریع و آسان ، بر اساس تبصره ۷ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ، تکمیل و به روز رسانی سامانه ملی املاک و اسکان را در برنامه قرار داد .

    صدور برگه مالیاتی برای ۶۳ هزار واحد مسکونی خالی

    بر اساس آمار ارایه شده تعداد خوداظهاری اقامت از متوسط رزوانه ۵ هزار مورد به ۲۵ هزار مورد افزایش یافته است . همچنین در جهت ساماندهی بازار مسکن به استناد سامانه ملی املاک و اسکان در سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۸۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی شد . از این تعداد خانه خالی برای بیش از ۶۳ هزار واحد برگه مالیاتی صادر شده است .

    مالکان دارای ۲۰ واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند

    معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرده است که برای سال ۱۴۰۱، در فاز اول فهرست مالکانی که بیش از ۲۰ واحد خالی داشته‌اند به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شدند .




    مطالب مرتبط

    از ظرفیت‌هایی که در قانون بودجه و برنامه هفتم هم لحاظ شده ، بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه برای بافت‌های فرسوده است که توسط شهرداری‌های استان بر اساس شرایط خاص هر شهر بومی سازی شده و با اخذ مصوبه از کمسیون ماده پنج هم اکنون در حال اجرا است که امیدواریم ساکنین و متقاضیان محلات مورد ...

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن و شروع عملیات اجرائی بالغ بر ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار واحد در قالب برنامه های مختلف در حال اجراست . اجرای این واحدها در قالب‌های واگذاری انفرادی و گروهی زمین دولتی به متقاضیان واجد شرایط شهری و روستایی ، اجرای پروژه های انبوه سازی در زمین های دولتی برای ...

    |

    از ۳۵ هزار و ۱۸۶ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر سقز ، ۱۳هزار و ۵۰۲ نفر متقاضی تأیید اولیه و نهایی شده اند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ رئیس جمهور قانون «قانون ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره‌بها» را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد ...

    |

    طرح ساماندهی بازار زمین ، مسکن و اجاره طرحی است که در صورت تصویب و تبدیل شدن به قانون بخشی از مشکلاتی را که هم‌اکنون در بازار اجاره ، زمین و مسکن وجود دارد ، رفع خواهد کرد و به تسهیل‌گری در بخش ، زمین ، اجاره و مسکن می‌پردازد .

    |

    نظرات کاربران