در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۱۷۷.۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون

    از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۷۷.۳ هکتار اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۶ شهرِ داراب اراضی ملی و دولتی با هوشیاری و تلاش کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان ، رفع تصرف شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از رفع تصرف ۱۷۷.۳ هکتار اراضی ملی و دولتی استان به ارزش بیش از ۱ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان خبر داد .

    علیرضا قاری‌قرآن در خصوص اقدامات به عمل آمده در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال اظهار کرد : این اداره‌کل با قاطعیت تمام ، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کند . به صورت مستمر و شبانه روزی ، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی واقع در محدوده و حریم شهرهای استان توسط نیروهای یگان حفاظت اراضی رصد می‌شود و در صورت مشاهده هر گونه تخلف ، موضوع مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌گیرد .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد : از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۷۷.۳ هکتار اراضی ملی و دولتی استان اصفهان در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۶ شهرِ داراب اراضی ملی و دولتی با هوشیاری و تلاش کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان ، رفع تصرف شده است .  

    وی با بیان اینکه ارزش این اراضی رفع تصرف شده بیش از ۱ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است ، گفت : بازگشت این اراضی به بیت‌المال با اجرای ۱۴ فقره حکم قطعی قضایی و ۵۳ مورد رفع تصرف فوری انجام شده است . با اجرای این احکام قضایی در مجموع ۷.۳ هکتار اراضی ملی و دولتی در مجموع به ارزش ۱۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شده است .  

    وی خاطرنشان کرد : ۱۷۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان به ارزش ۱ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان نیز رفع تصرف فوری شده است . مردم عزیز استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند . 




    مطالب مرتبط

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    |

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    با پیگیری‌های به عمل آمده از ابتدای سال جاری تا کنون هشت فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از رفع ۴۴۴ فقره تصرف ظرف ده ماه سال جاری در استان خبر داد . ...

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    نظرات کاربران