در حال بارگذاری ...
  • بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی بودجه سال جاری برای حل معضلات بافت‌های ناکارآمد شهر اهر

    برنامه جامع اقدام مشترک نیز فرصت مناسبی را در این خصوص فراهم آورده و باید همه مسوولان مرتبط را پای کار آورده و اعتبار دستگاه‌های مختلف را به سمت نوسازی بافت‌های ناکارآمد سوق دهیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در دیدار با فرماندار و شهردار اهر بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجه سال جاری برای حل معضلات بافت‌های ناکارآمد شهرستان اهر تاکید کرد .

    فرماندار و شهردار شهرستان اهر با حضور در دفتر محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با او دیدار و گفت و گو کردند . در این دیدار استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجه سال جاری جهت حل معضلات بافت‌های ناکارآمد شهرستان اهر مورد تاکید قرار گرفت .

    در این دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در قانون بودجه سال جاری ظرفیت‌های خوبی برای بافت‌های ناکارآمد شهری در نظر گرفته شده است به بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه اشاره کرد و گفت: بر اساس بند ب تبصره ۱۱ برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی واقع در محدوده و خارج از محدوده شهرها و تأمین زیرساخت‌های لازم در این مناطق اعم از مسجد، مدرسه، پاسگاه و کلانتری، روشنایی معابر و نظایر این شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها مکلفند از محل عوارض ماده (۳۹) قانون مالیات بر ارزش افزوده، سهم این مناطق را بر اساس جمعیت ساکن ، تعیین و صرف محرومیت‌زدایی و بهسازی همان مناطق کنند، این یکی از ظرفیت‌های خوبی است که در بودجه سال جاری گنجانده شده و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم .

    آیینی در ادامه با اشاره به این که بند ی تبصره ۱۱ از دیگر ظرفیت‌های قانونی برای حل معضل بافت‌های فرسوده به شمار می‌رود، عنوان کرد : برنامه جامع اقدام مشترک نیز فرصت مناسبی را در این خصوص فراهم آورده و باید همه مسوولان مرتبط را پای کار آورده و اعتبار دستگاه‌های مختلف را به سمت نوسازی بافت‌های ناکارآمد سوق دهیم .

    غنی‌زاده فرماندار اهر نیز در حاشیه این دیدار گفت : در این جلسه قرار شد شرکت در خصوص تامین قیر رایگان جهت آسفالت و بهسازی تمام محلات در بافت‌های فرسوده  شهرستان را یاری کند .

    تدوین برنامه اقدام مشترک ۱۱ محله اهر

    فرماندار اهر با اشاره به  اینکه برنامه جامع اقدام مشترک برای ۱۱ محله تهیه کرده‌ایم ، عنوان کرد : تلاش ما در تهیه برنامه جامع اقدام مشترک این بود که یک سوم اعتبارات شورای برنامه‌ریزی را به سمت ستاد بازآفرینی شهری پایدار سوق دهیم و این در بودجه‌نویسی سال ۱۴۰۲ در اولویت قرار داشت ، برای سال‌های آتی نیز تلاش‌مان بر این است که از این ظرفیت استفاده کنیم .

    غنی‌زاده با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران مبنی بر استفاده از ظرفیت بند ب و بند ی تبصره ۱۱ بودجه سال جاری گفت : در شهرستان پیگیر استفاده از این ظرفیت‌های قانونی خواهیم بود . همچنین دکتر آئینی پیشنهاد داد تا با الحاق شهر و توسعه آن بخشی از آن در اختیار طرح‌های بازآفرینی شهری قرار گیرد که پیشنهاد خوبی است .

    ارتقای زندگی ۳۴ هزار نفر در محلات هدف بازآفرینی شهری اهر

    وی گفت : حدد ۳۴ هزار نفر در محلات هدف بازآفرینی شهرستان اهر زندگی می‌کنند که باید یک سوم توانمندی شهر را هم از نظر اعتبارات و هم در قالب برنامه اقدام مشترک به این سمت ببریم تا بتوانیم وضعیت فعلی محلات هدف را بهبود ببخشیم .

    فرماندار اهر افزود : در این محلات تاب‌آوری سازه‌ها بسیار پایین است و خدمات شهری در سطح پایینی قرار دارد، خوشبختانه با تصویب برنامه جامع اقدام مشترک و با همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران تمام دستگاهای شهرستان را پای کار آورده ایم و دستگاه‌ها نیز تعامل خوبی در این زمینه دارند . او احداث مرکز بهداشت و دو زمین چمن مصنوعی را از جمله اقدام‌ها در برنامه اقدام مشترک برشمرد.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران