در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف فوری اراضی دولتی شهرستان سراوان به ارزش ۱۹۵ میلیارد تومان

    روند مبارزه با زمین خواران و سودجویان قطعا ادامه خواهد داشت و ما با هرگونه تعدی به بیت المال با قدرت و شدت برخورد خواهیم کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف فوری ۲۱۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی شهرستان سراوان به ارزش بیش از ۱۹۵ میلیارد تومان در آذرماه سال جاری خبر داد .

    حسینعلی کریمی گفت : به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی از سوی کارکنان یگان حفاظت اراضی این اراضی شناسایی و با حمایت دستگاه قضایی رفع تصرف و آزادسازی شد . تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در گستره شهرهای استان سیستان و بلوچستان ، روزانه ، اراضی ملی و دولتی تحت پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند .  

    معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود : روند مبارزه با زمین خواران و سودجویان قطعا ادامه خواهد داشت و ما با هرگونه تعدی به بیت المال با قدرت و شدت برخورد خواهیم کرد .

    کریمی خاطرنشان کرد : در راستای هوشمندسازی یگان و حفاظت بهینه اراضی دولتی ، پنل پیامکی ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ با هدف دریافت شبانه روزی گزارش‌های مردمی در راستای حفاظت از اراضی دولتی در حریم و محدوده شهرها راه اندازی شده است .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    نظرات کاربران