در حال بارگذاری ...
  • ارائه خدمات شهروندی با دریافت اطلاعات از سامانه ملی املاک و اسکان امکان پذیر می‌شود

    ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان دو مزیت دارد ، اول آنکه از سوداگری جلوگیری می‌کند و دوم آنکه سبب می شود تا ارایه خدمات از طریق این سامانه، تسهیل شود . سامانه این ظرفیت را دارد تا سرشماری نفوس و سرشماری مسکن را توامان انجام بدهد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه صدور دسته چک تا یک ماه آینده منوط به ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان است ، تصریح کرد : ۵ میلیون ملک ثبتی به زودی در اختیار سامانه ملی املاک و اسکان قرار می‌گیرد و ارائه خدمات شهروندی با دریافت اطلاعات از سامانه ملی املاک و اسکان امکان پذیر می‌شود .

    ابوالفضل نوروزی به تشریح برخی از فعالیت‌های این دفتر در تکمیل اطلاعات ملکی و اقامتی سامانه ملی املاک و اسکان پرداخت .

    ثبت ۷ میلیون اقامتگاه و مالکیت از طریق خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با یادآوری اینکه سامانه ملی املاک و اسکان ۳ سال گذشته راه‌اندازی شد ، گفت : تاکنون حدود ۵ میلیون اقامتگاه و ۲ میلیون مالکیت از طریق خود اظهاری در این سامانه ثبت شده است .

    وی سامانه ملی املاک و اسکان را بستری مناسب برای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری عنوان کرد و گفت : ثبت اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان دو مزیت دارد ، اول آنکه از سوداگری جلوگیری می‌کند و دوم آنکه سبب می شود تا ارایه خدمات از طریق این سامانه، تسهیل شود . سامانه این ظرفیت را دارد تا سرشماری نفوس و سرشماری مسکن را توامان انجام بدهد .

    وی با اعلام اینکه جلسات و همکاری خوبی با مرکز آمار ایران برقرار است یکی دیگر از مزیت‌های تکمیل اطلاعات این سامانه را شناسایی خانه‌های خالی عنوان کرد و گفت : در تلاش هستیم تا با مجموع سیاستگذاری‌های انجام شده مسکن را به کالای مصرفی تبدیل کنیم .

    صدور دسته چک تا یک ماه آینده منوط به ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان

    نوروزی با اعلام اینکه در یک ماه آینده از طریق ثبت‌نام در سامانه ملی املاک و  اسکان امکان صدور دسته چک فراهم خواهد شد ، توضیح داد : در تلاش هستیم تا صدور دسته چک برای افراد منوط به ثبت نام و تکمیل اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان باشد . از طریق آموزش و پرورش اطلاعات اقامتی و ملکی ۸ میلیون نفر در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت شده است .

    مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن مبنای خدمات‌دهی به مردم را تکمیل اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان عنوان کرد و گفت : ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت ، تخفیف‌های وزارت نیرو در خصوص مالکان کم مصرف ، صدور دسته چک از یک ماه آینده و دیگر خدمات از طریق تکمیل اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان میسر است .

    تسهیل در شناسایی خانه‌های خالی از طریق تکمیل اطلاعات در سامانه املاک و اسکان

    وی با اعلام اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و شورای عالی مسکن به جد پیگیر تکمیل اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان است و گزارش‌های این سامانه ، به شورای عالی مسکن ارایه می‌شود ، گفت : سازمان ثبت اسناد و املاک باید اطلاعات مالکیت را در اختیار سامانه ملی املاک و اسکان قرار دهد و تکمیل این اطلاعات از سوی سامان ثبت اسناد و املاک سبب می‌شود تا در بخش شناسایی خانه‌های خالی تسهیل ایجاد شود .

    وی، همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، برخی شهرداری‌ها را مناسب ارزیابی کرد و افزود : ضرورت دارد تا سامانه خانوار سازمان ثبت احوال به سامانه ملی املاک و اسکان متصل شود تا اطلاعات خانوارهای این سامانه نیز تکمیل و به روز شود .

    اتصال عموم دستگاه‌های‌ خدمات‌رسان تا ۶ ماه آینده به سامانه ملی املاک و اسکان

    نوروزی گفت: در ۶ ماه آینده عموم دستگاه‌های خدمات‌رسان به سامانه ملی املاک و اسکان متصل می‌شوند .

    وی در بخش دیگری از صبحت های خود با مجری برنامه ضمن اعلام همکاری مناسب بانک مرکزی ، اعلام کرد : حدود ۴۰۰ میلیون رکورد اطلاعاتی از طریق شهرداری‌ها، سازمان امور مالیاتی ، اطلاعات خرید و فروش، اطلاعات مجوزهای کسب و کار، تجمیع و تقاطع‌گیری شده است و ملک و مالک شناسایی شده اند .

    دعوت از مردم برای تکمیل اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان

    وی از مردم دعوت کرد تا با ثبت اطلاعات ملکی خود در سامانه ملی املاک و اسکان به نشانی AMLAK.MRUD.IR اطلاعات خود را در این سامانه تکمیل کنند و بتوانند از خدمات مختلف بهره مند شوند .

    به گفته وی ، افراد می توانند با ورود به سامانه و ثبت کد ملی و  شماره تماس خود احراز هویت شوند . سپس اطلاعات ملکی خود را مشاهده و نسبت به تکمیل و ثبت نهایی اقدام کنند .

    ۵ میلیون ملک ثبتی به زودی در اختیار سامانه ملی املاک و اسکان قرار می‌گیرد

    نماینده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این برنامه گفت : ۵ میلیون ملک ثبتی به زودی از طریق سامانه ثبت اسناد و املاک در اختیار سامانه ملی املاک و اسکان قرار می‌گیرد .

     

     

    خبرنگار : سید علی سید صدر

     

     

     




    مطالب مرتبط

    در آینده نزدیک شاهد شتاب نهضت ملی مسکن در استان خواهیم بود و امیدواریم با جدیت مسئولین متولی تا پایان این دولت شاهد رشد قابل توجه این طرح در استان باشیم و شهد شیرین این خدمت بزرگ شهید خدمت را مردم بچشند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان ...

    |

    یکی از موضوعات مهمی که در وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شد مسکن‌دار کردن اعضای هیئت علمی ، دانشگاهیان و نخبگان بود که با تفاهم ابتدایی با رؤسای دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌های آزاد اسلامی این اراضی برای ساخت مسکن این اقشار اختصاص داده شد .

    |

    شخص رئیس‌جمهور هر ۲۰ روز یک‌بار در جلسات شورای عالی مسکن حضور می‌یابند و وزیر راه و شهرسازی هم هر روز روند پیشرفت کار را پیگیری می‌کنند . سازمان ملی زمین و مسکن هم با همه قدرت و امکانات برای انجام وظایفی که برعهده دارد ایستاده‌ است .

    |

    یکی از دغدغه‌های مهم دولت ایجاد اشتغال بود که در این استان با ساخت سریع و بهنگام واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن علاوه‌ بر ایجاد امید برای خانه‌دار شدن بین اقشار کم ، فضای مناسب برای ایجاد اشتغال تا چند سال آینده در این منطقه ایجاد شده است .

    |

    نظرات کاربران