در حال بارگذاری ...
  • شناسایی ۹۷ نقطه جمعیتی استان خراسان رضوی در بافت فرسوده

    از مزایای تدوین بسته های پیشنهادی می‌توان به ارتقای کیفیت محیط زندگی ساکنان بافت های فرسوده ، تامین خدمات و نوسازی ساختمان های ناایمن اشاره کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، برای اولین بار در کشور ۹۷ نقطه جمعیتی استان خراسان رضوی در بافت فرسوده شناسایی و برای تمامی این شهرها بومی سازی بسته‌ تشویقی ۱۹ گانه وزارت راه و شهرسازی در استان مصوب شد .

    سمانه نصرالهی رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اظهار کرد : به منظور بومی سازی ضوابط تشویقی کالبدی متضمن محله ای در بافت های فرسوده و نارکارامد شهری و تعیین محلات و یا نواحی که یک سوم سرانه خدمات عمومی آنها محقق شده است ، مشوق های کالبدی بهسازی بافت های فرسوده خاص هر شهر تدوین و در کارگروه امور زیربنایی استانداری خراسان رضوی مصوب و جهت مراحل بعدی به شرکت بازآفرینی شهری ایران ارسال شد .  

    نصرالهی اعلام کرد : از مزایای تدوین بسته های پیشنهادی می‌توان به ارتقای کیفیت محیط زندگی ساکنان بافت های فرسوده ، تامین خدمات و نوسازی ساختمان های ناایمن اشاره کرد .

    رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری با بیان اینکه ارتقای میزان پایداری مسکن و بناهای ناپایدار در محلات فرسوده باید در اولویت اقدامات حوزه بازآفرینی شهری قرار بگیرد ، افزود : هدف دیگر ما در حوزه بازآفرینی شهری ، ارتقا سرانه خدمات زیربنایی و روبنایی شامل موضوعات آموزشی ، بهداشتی و درمانی ، ورزشی ، انتظامی ، ساماندهی و بهسازی معابر ، احداث فضای سبز و غیره در محلات فرسوده است که باید به متوسط سرانه محلات توسعه یافته همان شهر برسد . این امر به عنوان راهبرد دوم ما در حوزه بازآفرینی شهری محسوب می‌شود .

    وی با اشاره به اینکه هدف از تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در بافت‌های ناکارآمد شهری در راستای مرغوبیت گرفتن این محلات و در ادامه شتاب‌بخشی به امر نوسازی مسکن و ورود توسعه‌گران، سازندگان و سرمایه‌گذاران به این محدوده از شهر است ، گفت : هدف اصلی ما در حوزه بازآفرینی شهری نجات جان شهروندانی است که زیر سقف‌های لرزان زندگی می‌کنند .

    نصرالهی با بیان اینکه با تخریب هر پلاک فرسوده به طور متوسط در کشور سه واحد مسکن اضافی تولید می‌شود ، گفت : در قبال‌ نوسازی مسکن در محلات فرسوده ما شاهد ارتقای خدمات زیربنایی و روبنایی، بهسازی و آسفالت معابر خاکی این محلات نیز هستیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    بر اساس شاخص‌های تعیین شده از سوی شورای معماری و شهرسازی کشور ، شهرداری‌ها محدوده‌هایی را به کمیسیون ماده ۵ استان معرفی می‌کنند که پس از تصویب در این کمیسیون به عنوان محدوده بافت فرسوده شهرها شناخته می‌شود .

    |

    در شهرضا هزار و ۱۹۷ واحد مسکونی بر روی رشته قنات قرار دارند اما این ۱۹۶ واحد در نقطه قرمز واقع شده‌اند ، بنابراین از تمام سازمان‌های مرتبط خواهشمندم برای جا به جایی ساکنان این واحدها همکاری کنند .

    |

    محرومیت زدایی و بهره مندی محلات کمتر برخوردار و هدف باز آفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی ساماندهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاهای غیر رسمی است که نیاز به توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی ...

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    نظرات کاربران