در حال بارگذاری ...
  • موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مکانیابی شهرک گلوگاه مازندان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با امکان‌سنجی و مکانیابی ایجاد شهرک مسکونی دولتی گلوگاه در استان مازندران موافقت کرد .

    خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با حسینی پور استاندار مازندران ، مصوبه شورا را در خصوص امکان‌سنجی و مکانیابی شهرک مسکونی دولتی گلوگاه ابلاغ کرد .

    بر اساس این مصوبه ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۵ آبان ۱۴۰۲ طرح امکان‌سنجی و مکانیابی شهرک مسکونی دولتی گلوگاه (در شهرستان گلوگاه) مصوب جلسه مورخ ۹ مهر ۱۴۰۱ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران را پیرو تکلیف مقرر در مصوبه ۳ مهر ۱۴۰۲ خود و در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و با توجه به صورتجلسه مورخ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و ضمن موافقت با مکانیابی شهرک مذکور مقرر کرد تا طرح جامع شهرک در چهارچوب اصلاحی زیر تهیه و پس از اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و تائید دبیرخانه شورای‌عالی ، جهت ادامه فرآیند و گردش‌کار بر اساس دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی به ستاد شهرک‌سازی ابلاغ شود .

    ۱- محدوده شهرک با حذف عرصه تداخلی با پناهگاه حیات وحش میانکاله و حذف حریم ۱۵۰ متری از آن ( بر اساس نامه شماره ۶۰۸۰/۱۴۰۱/ص مورخ ۳۰/۶/ ۱۴۰۱ اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران) بر اساس محدوده مندرج در سند مالکیت کاداستری زمین تدقیق شود . ضمنا ضروری است سایر الزامات و ملاحظات زیست‌محیطی لازم الرعایه در طرح جامع ، از طریق استعلام مجدد دبیرخانه شورایعالی از سازمان حفاظت محیط زیست در طرح اعمال شود .

    ۲- با استفاده از الگوهای تراکم متوسط و زیاد همسو با مصوبه هیأت وزیران ابلاغی به شماره ۷۲۵۰۰/ ت۵۰۸۷۶ ها مورخ۱۴/۶/۱۳۹۶ سقف جمعیت پذیری شهرک تا ۳۰هزار نفر با واحدپذیری حداقل ۷۵۰۰ افزایش یابد .

    ۳- تأمین سطوح و سرانه‌های خدماتی مطابق مصوبه مورخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ شورای‌عالی پیرامون ﺗﺪﻗﯿﻖ ﺗﻌﺎرﯾﻒ و ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﮐﺎرﺑﺮی‌ﻫﺎی ﺷﻬﺮی و ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺳﺮاﻧﻪ آﻧﻬﺎ در همه سطوح و مقیاس ها از محله تا شهر الزامی است .

    ۴- با عنایت به مجاورت شهرک با تالاب میانکاله بر لزوم اجرای سیستم کامل جمع آوری و تصفیه آب در شهرک تأکید می‌شود .

    ۵- مطالعات ترافیکی شهرک و نحوه اتصال آن با شبکه معابر پیرامونی و کفایت معابر مذکور بر اساس تقاضای سفر شهرک تهیه و همراه با اسناد طرح جامع ارایه شود .  

    ۶-  مطالعات پدافند غیرعامل مطابق مصوبه مورخ ۲۱/۲/۱۳۹۶ شورایعالی تهیه و همراه با اسناد طرح جامع ارایه شود .

    ۷- نحوه تخصیص آب شرب مورد نیاز بر اساس نظر آب منطقه ای استان در فرآیند صدور پروانه تاسیس در ستاد شهرک سازی مورد پیگیری قرار گیرد .

    در پایان مصوبه تاکید شده است تا اسناد طرح جامع شهرک با لحاظ مفاد این مصوبه تهیه و پس از اخذ مصوبه مرجع استانی ، جهت ابلاغ به ستاد شهرک‌سازی تحویل دبیرخانه شورای‌عالی شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی در مکاتبه با استاندار تهران از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مصوبه‌های کمیسیون ...

    |

    احمد نیکخواه نائینی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت است و از سال ۱۳۸۸ در معاونت معماری و شهرسازی مشغول به خدمت بوده است . وی همچنین در دولت های یازدهم و دوازدهم و در ابتدای دولت سیزدهم در سمت مدیرکل دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری فعالیت داشته است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار اصفهان از موافقت مشروط شورا با الحاق حدود ۸۰ هکتار اراضی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران مصوبه شورا را با موضوع مکانیابی و ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران ، مصوبه مکان‌یابی و ضوابط و مقررات ساخت ...

    |

    نظرات کاربران