در حال بارگذاری ...
  • بیش از ۳۳ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی واجد شرایط اعلام شدند

    تعداد ۷۸ هزار و ۲۵۳ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۶۶۱ متقاضی واجد شرایط اعلام شدند که از تعداد واجدین شرایط ۱۴۳۶۳ متقاضی در بجنورد ، ۴۱۳۹ متقاضی در شیروان ، ۴۶۴۱ متقاضی در اسفراین ، ۶۱۶ متقاضی در فاروج ، ۳۵۳۶ متقاضی در مانه و سملقان ، ۳۱۲۹ متقاضی در گرمه ، ۳۱۲۶ متقاضی در جاجرم و ۱۲۹ متقاضی نیز در راز و جرگلان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در بیست و یکمین جلسه شورای مسکن گفت : بیش از ۳۳ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان شمالی واجد شرایط شدند .

    بیست و یکمین جلسه شورای مسکن استان خراسان شمالی با دستور کار گزارش عملکرد بانک‌ها در خصوص تسهیلات نهضت ملی مسکن و گزارش از پرداخت سهم یک سوم وزارت نیرو و استان به ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری اداره کل راه و شهرسازی استان و با حضور اعضای شورا در محل سالن جلسات استانداری تشکیل و آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت .

    سیدعلی میرکریمی تصریح کرد : تعداد ۷۸ هزار و ۲۵۳ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۶۶۱ متقاضی واجد شرایط اعلام شدند که از تعداد واجدین شرایط ۱۴۳۶۳ متقاضی در بجنورد ، ۴۱۳۹ متقاضی در شیروان ، ۴۶۴۱ متقاضی در اسفراین ، ۶۱۶ متقاضی در فاروج ، ۳۵۳۶ متقاضی در مانه و سملقان ، ۳۱۲۹ متقاضی در گرمه ، ۳۱۲۶ متقاضی در جاجرم و ۱۲۹ متقاضی نیز در راز و جرگلان است .

    وی اظهار کرد : بیش از ۲۴ هزار و ۳۴۹ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان در قالب انبوه سازی ، انفرادی گروه‌های ساخت ، خودمالک ، بافت فرسوده و مسکن روستایی در حال اجرا است که این پروژه‌ها به صورت میانگین ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از تعداد مذکور ۲۳ هزار و ۱۵۰ واحد نیز تخصیص پروژه انجام شده است و متقاضیان به پروژه‌ها معرفی شده اند .

    میرکریمی به واگذاری زمین در راستای طرح قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود : براساس گزارش اخذ شده از سامانه ، تعداد ۵۷۶۵ نفر در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۱۳۳ نفر حائز شدند و از تعداد حائز شرایط نیز ۳۲۰۹ نفر در بجنورد ، ۵۷۷ نفر در شیروان ، ۵۳۸ نفر در اسفراین ، ۲۰۰ نفر در فاروج ، ۲۱۲ نفر در مانه و سملقان ، ۱۸۷ نفر در گرمه ، ۱۸۶ نفر در جاجرم و ۲۴ نفر در راز و جرگلان است.

    وی در ادامه عنوان کرد: از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن اصلا رضایت نداریم و یکی از موضوعاتی است که دارای اهمیت است و بانک‌ها می‌بایست این قضیه را جدی بگیرند و در این جلسه مقرر شد نظارت عالیه بر عملکرد بانک‌ها صورت گیرد و بانک‌ها گزارشات مربوطه را در این خصوص به صورت هفتگی به اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه کنند .

    دبیر شورای مسکن استان خراسان شمالی اظهار کرد: تعداد ۱۰ هزار و ۳۵۷ واحد به بانک‌ها برای نهضت ملی مسکن معرفی شده‌اند که از این تعداد، ۵ هزار ۱۵۵ واحد انعقاد قرارداد انجام شده است که فقط تنها بانک مسکن به عنوان تخصصی‌ترین بانک در حوزه مسکن این تعداد را انجام داده است و تعداد ۸ هزار و ۲۷۸ واحد به بانک‌ها برای خودمالک شهری معرفی شده‌اند که از این تعداد ، ۳ هزار و ۸۹۱ واحد انعقاد قرار انجام شده است .

    وی اضافه کرد : متاسفانه بانک‌های استان همکاری مناسب و خوبی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند و به بهانه‌های مختلف از پرداخت تسهیلات سرباز می‌زنند . نبود همکاری بانک‌ها سبب شد تا جایگاه خراسان شمالی در شاخص‌های مختلف اجرای طرح نهضت ملی مسکن پایین باشد در این زمینه گزارش‌ها از پرداخت تسهیلات بانکی در استان تهیه و به تهران ارسال می‌شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود : براساس آخرین ارزیابی‌ها از اجرای این طرح که با حضور وزیران انجام شد ، این استان در اجرای فونداسیون رتبه هشت کشور ، اتمام اسکلت رتبه ۱۱ و اتمام سفت کاری‌ها رتبه ۱۳ استان‌های کشور قرار دارد و با همکاری بانک‌ها می‌تواند در به نتیجه رساندن پروژه‌های فوق موفق بوده و رتبه مساعد کشوری را کسب کند.




    مطالب مرتبط

    به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر به متقاضیان نهضت ملی مسکن ، مقرر کردیم پروژه‌هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی دارند ، نسبت به آماده‌سازی و تجهیز یک واحد به صورت نمونه اقدام کنند .

    |

    تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

    |

    رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

    |

    پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

    |

    تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم .

    |

    نظرات کاربران