در حال بارگذاری ...

تصویب مکانیابی شهرک کرفون در استان مازندران

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، ضمن موافقت با مکان‌یابی شهرک کرفون در استان مازندران مقرر کرد تا طرح جامع شهرک در چهارچوب اصلاحی تهیه و پس از اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و تائید دبیرخانه شورای‌عالی ، جهت ادامه فرآیند و گردش‌کار بر اساس دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی به ستاد شهرک‌سازی ابلاغ شود .

خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با حسینی‌پور استاندار استان مازندران ، مصوبه شورا را با موضوع امکان‌سنجی و مکانیابی شهرک مسکونی دولتی کرفون ابلاغ کرد .

بر اساس این مصوبه ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۵ آبان ۱۴۰۲ طرح امکان‌سنجی و مکان‌یابی شهرک مسکونی دولتی کرفون در شهرستان بابلسر ، مصوب مورخ ۹ مهر ۱۴۰۱ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران را پیرو تکلیف مقرر در مصوبه مورخ ۳ مهر ۱۴۰۲ خود و در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و با توجه به صورتجلسه مورخ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و ضمن موافقت با مکان‌یابی شهرک مذکور مقرر کرد تا طرح جامع شهرک در چهارچوب اصلاحی زیر تهیه و پس از اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و تائید دبیرخانه شورایعالی، جهت ادامه فرآیند و گردش‌کار بر اساس دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی به ستاد شهرک‌سازی ابلاغ شود .

۱- با عنایت به تحویل و تحول قطعی اراضی منابع ملی ازسوی اداره کل منابع طبیعی استان به سازمان ملی زمین ومسکن به مساحت ۱۱۸ هکتار در سمت شرقی مستثنیات موجود ، مقرر شد با توجه به محدودیت شدید عرضه زمین در استان مازندران و همسو با مصوبه هیأت وزیران ابلاغی به شماره ۷۲۵۰۰/ ت۵۰۸۷۶ ها مورخ ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ضمن افزایش بارگذاری به حداقل ۷۰ واحد در هکتار با استفاده از الگوی تراکم ساختمانی متوسط و زیاد ، سقف جمعیت ۳۰ هزارنفر مدنظر در این بخش تحت‌عنوان شهرک مسکونی کرفون شرقی محقق شود و باقیمانده اراضی در سمت غرب پس از تکمیل استعلامات مربوطه و تحویل و تحول زمین از سوی منابع طبیعی به عنوان شهرک مستقل(کرفون غربی) در دستور کار قرار گیرد .

۲- حد بستر و حریم ۶۰ متری دریا بر اساس نقشه‌های رقومی مورد تائید سازمان منابع طبیعی و حریم و بستر رودخانه چپکرود بر اساس نظر آب منطقه‌ای در اسناد طرح منعکس شود .

۳- حریم زیست محیطی واحدهای دامداری ومرغداری موجود در پیرامون زمین بر اساس نظر اداره کل محیط‌زیست استان در طرح لحاظ شود .

۴- نظر اداره کل منطقه شمال وزارت دفاع در خصوص حرائم و ملاحظات میدان تیر سپاه جویبار موجود در محدوه شهرک اخذ شود .

۵- تأمین سطوح و سرانه‌های خدماتی مطابق مصوبه مورخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ شورای‌عالی پیرامون ﺗﺪﻗﯿﻖ ﺗﻌﺎرﯾﻒ و ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﮐﺎرﺑﺮی‌ﻫﺎی ﺷﻬﺮی و ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺳﺮاﻧﻪ آﻧﻬﺎ در همه سطوح و مقیاس‌ها از محله تا شهر الزامی است .

۶- مطالعات ترافیکی شهرک و نحوه اتصال آن با شبکه معابر پیرامونی و کفایت معابر مذکور بر اساس تقاضای سفر شهرک تهیه و همراه با اسناد طرح جامع ارایه شود .  

۷- مطالعات پدافند غیرعامل مطابق مصوبه مورخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ شورای‌عالی تهیه و همراه با اسناد طرح جامع ارایه شود .

۸- نحوه تخصیص آب شرب مورد نیاز بر اساس نظر آب منطقه‌ای استان در فرآیند صدور پروانه تاسیس در ستاد شهرک‌سازی مورد پیگیری قرار گیرد .

همچنین لازم است متعاقب تکمیل فرآیند رفع تداخلات زمین و تثبیت مالکیت و رفع تعارضات احتمالی عرصه غربی (غرب مستثنیات موجود) و تحویل و تحول اراضی باقیمانده توسط سازمان منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن ، اراضی مذکور با تکمیل استعلامات مشخص به شرح زیر جهت تخصیص به شهرک مسکونی کرفون غربی به کمیته فنی ارایه شود :

۱- اخذ نظر شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص حرایم شهرک صنعتی موجود در بلافصل غربی زمین .

۲- اخذ حریم و بستر سایت باستانی انبارسر متداخل با  اراضی بر اساس نظر اداره کل میراث فرهنگی استان .

سقف جمعیتی شهرک کرفون غربی متعاقب تعیین‌تکلیف میزان اراضی قابل بارگذاری ، در کمیته فنی تعیین خواهد شد .

در پایان تصریح شده است : طرح جامع شهرک با لحاظ مفاد این مصوبه تهیه و پس از اخذ مصوبه مرجع استانی جهت ابلاغ به ستاد شهرک‌سازی تحویل دبیرخانه شورای‌عالی شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت معماری و شهرسازی در مکاتبه با استاندار تهران از موافقت شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مصوبه‌های کمیسیون ...

|

احمد نیکخواه نائینی دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه علم و صنعت است و از سال ۱۳۸۸ در معاونت معماری و شهرسازی مشغول به خدمت بوده است . وی همچنین در دولت های یازدهم و دوازدهم و در ابتدای دولت سیزدهم در سمت مدیرکل دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری فعالیت داشته است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار اصفهان از موافقت مشروط شورا با الحاق حدود ۸۰ هکتار اراضی ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران مصوبه شورا را با موضوع مکانیابی و ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رییس شورای شهر تهران ، مصوبه مکان‌یابی و ضوابط و مقررات ساخت ...

|

نظرات کاربران