در حال بارگذاری ...

تعریف ۵۷۲ پروژه برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی

بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده و تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی بافت های فرسوده (محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری) در شهرهای ارومیه ، خوی و بوکان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده و در باقی شهرهای آذربایجان‌غربی نیز در دست اقدام برای اجراست .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به تصویب برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری در استان گفت : ۵۷۲ طرح برای اجرای این برنامه در سطح استان تعریف شده که در ۸ شهر اجرایی می‌شود .

رسول عطایی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد ، اظهار کرد : ارزش ریالی این تعداد طرح ۵۵ هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال برآورد شده که شامل طرح‌های روبنایی ، زیربنایی و توانمندسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی می‌شود .

وی ادامه داد : اجرای طرح‌های برنامه اقدام مشترک موجب ارتقای سطح زندگی ساکنین ، افزایش سرانه‌های اجتماعی و شهروندی ، ایجاد حس تعلق و افزایش مشارکت مردمی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری آذربایجان‌غربی می‌شود .

وی با اشاره به وضعیت اجرای بسته‌های تشویقی در آذربایجان‌غربی بیان کرد : بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی در بافت‌های فرسوده و تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی بافت های فرسوده (محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری) در شهرهای ارومیه ، خوی و بوکان وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده و در باقی شهرهای آذربایجان‌غربی نیز در دست اقدام برای اجراست .

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : شهرداری‌های سطح استان باید در اجرای برنامه اقدام مشترک و بسته‌های تشویقی اهتمام ویژه داشته باشند تا روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری به سرعت پیش رود .

عطایی افزود : بر اساس آمارهای موجود ۳۷ شهر آذربایجان‌غربی دارای محدوده بافت فرسوده ، ۹ شهر دارای محدوده سکونت‌گاه‌های غیررسمی و ۷ شهر دارای محدوده تاریخی است . براساس مطالعات صورت گرفته در مجموع ۵ هزار و ۸۸۱ هکتار محدوده بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی وجود دارد .

وی تاکید کرد : گسترش خدمات زیربنایی در محدوده‌های بازآفرینی شهری و ساماندهی بافت تاریخی در استان از مسائل مورد پیگیری بوده و توسعه این بخش نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری‌ها و همچنین همکاری مردم است .




مطالب مرتبط

طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری‌ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .

|

برای نهضت ملی مسکن در استان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تامین زمین در شهرهای ۱۵ گانه تحت پوشش این اداره کل ، کار بسیار سخت و مشکلی بود که محقق شد به طوری که در طول ۴۵ سال انقلاب و حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزء اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه بشمار می رود .

|

حداکثر جمعیت پذیری این زمین با در نظر گرفتن نقشه‌های معماری و شهرسازی ۱۲۶ هزار نفر بوده و برای ۳۷ هزار واحد مسکن ملی برنامه ریزی شده است .

|

هیچ گونه کم کاری و سهل انگاری از طرف مجری طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلمان پذیرفتنی نیست و این طرح‌ها باید طبق برنامه ریزی صورت گرفته اتمام و تحویل متقاضیان شوند .

|

در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد تعداد ۲۴ پرونده در خصوص درخواست‌های تغییر کاربری ، افزایش سطح اشغال و تراکم جهت احداث واحدهای مسکونی تصمیم گیری شد .

|

نظرات کاربران