در حال بارگذاری ...
  • افتتاح متروی تهران - پرند با حضور رئیس جمهور

    مصوبه احداث پروژه متروی تهران - پرند مربوط به ۱۳۸۹ است و کارهای اجرایی و مقدماتی آن در بخش زیرساختی از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و تا ۱۳۹۲ ادامه یافت . از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ به بعد کار ، عملا تعطیل شد و پروژه در سال ۱۴۰۰ با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد تحویل دولت سیزدهم شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، متروی تهران - پرند به طول ۱۸ کیلومتر که از شهر آفتاب به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) و از آن فرودگاه به شهر جدید پرند ادامه می‌یابد، با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد .

    صبح امروز پنجشنبه ۹ آذرماه با حضور سیدابراهیم رییسی رییس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان ، متروی تهران - پرند به طول ۱۸ کیلومتر افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت . 

    بنا به گفته علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، مصوبه احداث پروژه متروی تهران - پرند مربوط به ۱۳۸۹ است و کارهای اجرایی و مقدماتی آن در بخش زیرساختی از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و تا ۱۳۹۲ ادامه یافت . از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ به بعد کار ، عملا تعطیل شد و پروژه در سال ۱۴۰۰ با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد تحویل دولت سیزدهم شد .

    از سال ۱۴۰۰ با توجه به سیاست و برنامه‌هایی که در دستور کار دولت سیزدهم با هدف بالا بردن کیفیت زندگی در دستور کار قرار داشت ، تکمیل این پروژه سرعت گرفت .

    این پروژه با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیاردتومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه‌های عمومی دولت تامین اعتبار و تکمیل شد . با توجه به آنکه این خط، ادامه متروی تهران است ، تجهیزات الکترونیکی و واگن‌های آن نیز توسط شهرداری تهران تامین و افزوده شد .

    گفتنی است ، این قطار حومه‌ای به طول ۱۸ کیلومتر ادامه خط متروی تهران است که از شهر آفتاب به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) و از آن فرودگاه به شهر جدید پرند ادامه پیدا می‌کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر افزایش فعالیت پروژه ها ، دستور پیگیری مطالبات پیمانکاران شهر جدید پرند از بانک ...

    |

    این افتتاح‌ها در شهر جدید پرند ، فیروزکوه ، پاکدشت ، دماوند انجام شد .

    |

    تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

    |

    رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

    |

    متقاضیان باید برای پیشرفت پروژه همراهی مالی در زمینه آورده خود را به تدریج و متناسب با پیشرفت پروژه داشته باشند تا پیمانکاران بتوانند در زمان مقرر واحدهای مسکونی را اتمام و تحویل دهند .

    |

    نظرات کاربران