در حال بارگذاری ...
  • بازگشت بیش از یک‌هزار هکتار زمین دولتی به بیت‌المال

    بیشترین وقوع تعرض طی سال جاری در استان فارس به میزان ۴۷۶ فقره و مساحت ۲۱۰ هکتار بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری تعرض به یک هزار و ۲۱۱ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن طی ۸ ماه امسال خبر داد .

    ارسلان مالکی درباره رفع تعرض فوری به اراضی دولتی از ابتدای سال جاری تا آبان ماه توضیح داد : طی این مدت ۲ هزار و ۹۰۸ مورد تعرض به مساحت یک هزار و ۲۲۵ هکتار در کشور رخ داد که با تلاش نیروهای یگان حفاظت این سازمان رفع تعرض شد . نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن طی ۸ ماه اخیر از ۲ هزار و ۸۴۳ مورد رفع فوری تعرض کردند .

    وی مساحت اراضی رفع تعرض شده به صورت فوری را یک هزار و ۲۱۱ هکتار اعلام کرد . بیشترین وقوع تعرض طی سال جاری در استان فارس به میزان ۴۷۶ فقره و مساحت ۲۱۰ هکتار بوده است .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در مورد اجرای احکام قطعی قضایی در هشت ماه سال جاری توضیح داد : ۳۵۱ مورد حکم قطعی به نفع دولت در این زمینه اجرا شده است .

    وی افزود : مساحت احکام اجرا شده در سراسر کشور بیش از ۳۹۶ هکتار است .

    معاون وزیر راه وشهرسازی بیشترین اجرای احکام به نفع دولت در تصرف اراضی را مربوط به استان‌های اردبیل با ۴۷ فقره و مرکزی با ۳۶ فقره حکم اعلام کرد .

    به گفته مالکی ، مساحت اراضی رفع تعرض شده در آبان ماه توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ۲۷۸ هکتار بوده و در آبان ماه امسال بیشترین وقوع تعرض به اراضی دولتی در استان تهران روی داده است .




    مطالب مرتبط

    تلاش بر این است که با اخذ اسناد تک برگی و با پایش درست اراضی که توسط پنجره واحد مدیریت زمین در حال انجام است بتوانیم از تعدی و تعرض به اراضی دولتی جلوگیری کنیم .

    |

    بیشترین وقوع تعرض به اراضی دولتی در استان‌های تهران ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان رخ داده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی واقع در شهرستان امیدیه اعلام کنند .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران