در حال بارگذاری ...
  • اخذ ۱۴ هزار و ۵۲۰ پروانه ساختمانی در طرح نهضت ملی مسکن استان ایلام

    برای پنج هزار و ۸۷۴ نفر در قالب اجرای طرح ملی نهضت مسکن پروژه ساختمان‌سازی تعریف شده است . تاکنون برای هشت هزار و ۷۱۶ واحد زمین اختصاص یافته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اخذ ۱۴ هزار و ۵۲۰ پروانه ساختمانی در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد .

    جلسه شورای تأمین مسکن استان ایلام به منظور بررسی آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در ابعاد مختلف تعداد متقاضیان ، تهیه زمین ، پیشرفت فیزیکی پروژه ها، آورده متقاضیان، میزان تسهیلات و… برگزار شد .

    فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به تأمین ۲۳۱ هکتار زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن در ایلام تاکنون گفت : هنوز در مرکز استان و چند شهر دیگر مشکل کبود زمین داریم که از طرق مختلف در حال تأمین زمین هستیم . تا کنون ۱۴ هزار و ۵۲۰ پروانه ساختمانی در راستای اجرای طرح ملی نهضت مسکن در استان صادر شده که این تعداد نسبت به سال گذشته چند برابر شده است .

    دوستی خاطرنشان کرد : تاکنون ۴۷ هزار و ۸۷۷ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در استان ایلام ثبت نام کرده اند .

     مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در استان مطلوب است ، بیان کرد : ۱۵ هزار و ۹۷۷ نفر تأیید اولیه و ۹ هزار و ۸۱۶ نفر تأیید نهایی شده اند .

    وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۲۰۵ نفر نیز از طرح ملی مسکن در استان ایلام انصراف داده اند ، افزود : برای پنج هزار و ۸۷۴ نفر در قالب اجرای طرح ملی نهضت مسکن پروژه ساختمان‌سازی تعریف شده است . تاکنون برای هشت هزار و ۷۱۶ واحد زمین اختصاص یافته است .

    حسن بهرام نیا استاندار ایلام در جلسه شورای تأمین مسکن استان گفت : موضوع مسکن مطالبه جدی مردم است و دستگاه‌ها موظف به تکمیل زیرساخت طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها هستند . دو هفته قبل از پروژه‌ی ۱۰۰ هکتاری مهران بازدید شد و دستگاه‌های زیرساختی مکلف شدند زیرساخت‌های مهم از جمله آب ، برق ، گاز و شبکه‌ی فاضلاب را ایجاد کنند .

    استاندار ایلام با اشاره به سهیمه‌ی درنظر گرفته شده استان ایلام از طرح نهضت ملی مسکن ، گفت : سهمیه‌ی استان ایلام از طرح نهضت ملی مسکن ۳۲ هزار واحد است که با اهتمام مدیران مربوطه، ساخت این واحدها محقق می‌شود .  

    وی با قدردانی از خدمات بانک‌ها گفت : بانک‌ها به خوبی پای کار آمدند، از عملکرد بانک‌های عامل در موفقیت استان ایلام در کسب رتبه‌ی اول اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور قدردانی می‌کنم و این نتیجه‌ی تعامل دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها بوده است . از طرفی از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن خودمالکین گلایه داشتم ، لذا بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات مسکن برای نهضت ملی مسکن هستند .

    وی با اشاره به تعهد ۴ ساله‌ ساخت مسکن در استان به میزان ۳۲ هزار واحد ، گفت : باید با تلاش مضاعف در راستای تحقق این میزان تعهد، تلاش کرد و لازمه‌ی آن همراهی بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط است .

    در این نشست مذنب مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایت و حقوقی شهروندی وزارت راه و شهرسازی ، قربانی مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی و امور عمرانی وزارت کشور ، صادقیان‌فر معاون فنی و اجرائی سازمان ملی زمین و مسکن ، سلیمانی عضو قرارگاه نهضت ملی مسکن، مومن‌زاده مشاور وزیر در امر مسکن نیروی‌های مسلح، محمدی معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن کشور ، میرزایی بازرس معاملات املاک و مستغلات کشور ، قربانیان معاون دفتر فنی وزارت کشور و نیازی مسئول جهش تولید مسکن حضور داشتند .

    لازم به ذکر است قبل از تشکیل جلسه شورای تأمین مسکن استان ، هیأت اعزامی از وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور زمین محل احداث نهضت ملی مسکن شهر مهران و همچنین تمامی پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر ایلام بازدید کردند .




    مطالب مرتبط

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن طبق ماده ۱۳ قانون ...

    |

    مردم ایلام می‌توانند از مشوق‌های طرح بافت‌های فرسوده استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند .

    |

    تقویت مشاوران و نظارت‌های عالی قطعا بر کیفیت پروژه‌ها و میزان هزینه‌ها اثرگذار خواهد بود .

    |

    حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

    |

    نظرات کاربران