در حال بارگذاری ...
  • احداث ۷ هزار و ۵۰۰ واحد ویلایی در شهرک پرنیان قم

    واحدهای ویلایی شهرک پرنیان در قالب خانه‌های ۲۰۰ متری برای طرح جوانی جمعیت و ۳۰۰ متری نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود . روند آماده‌سازی و انتقال زیرساخت‌های این شهرک از آبان‌ماه سال جاری آغاز و روند معرفی و واگذاری زمین به متقاضیان آغاز شده‌ است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به احداث واحدهای نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در سایت پرنیان ، گفت : در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ویلایی احداث خواهد شد .

    حسین زنجیرانی فراهانی با اشاره به روند ساخت واحدهای شهرک پرنیان ، گفت : واحدهای مسکونی این سایت فقط به ‌صورت یک طبقه حیاط دار ساخته می‌شود . شهرک پرنیان در ۲۱ کیلومتری قم به مساحت ۹۵۰ هکتار واقع شده که هم اینک عملیات ساخت فاز نخست آن در حال انجام است .

    وی با بیان اینکه در سایت پرنیان ۲ شهرک مجزا احداث خواهد شد ، اظهار کرد : در فاز اول شهرک نخست این سایت به مساحت ۵۵۵ هکتار، احداث هفت هزار و ۵۰۰ واحد در حال انجام است . شهرک دوم سایت پرنیان نیز پس از امکان‌سنجی و تکمیل فاز شهرک اول ، در زمینی به مساحت افزون بر ۴۰۰ هکتار طراحی خواهد شد .

    وی ادامه داد : واحدهای ویلایی شهرک پرنیان در قالب خانه‌های ۲۰۰ متری برای طرح جوانی جمعیت و ۳۰۰ متری نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود . روند آماده‌سازی و انتقال زیرساخت‌های این شهرک از آبان‌ماه سال جاری آغاز و روند معرفی و واگذاری زمین به متقاضیان آغاز شده‌ است .

    فراهانی در پایان اظهار کرد : علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری ، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است ، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان ، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه حیاط دار ساخته می‌شود .

     




    مطالب مرتبط

    هم اینک عملیات آماده‌سازی چهار هزار واحد مسکونی به همراه واگذاری ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین جوانی جمعیت در آن در حال انجام است .

    |

    مطابق برنامه ابلاغی وزارت و راه و شهرسازی سهم استان قم از احداث ۴ میلیون مسکن در کشور ۶۳ هزار واحد بود که هم اینک ساخت افزون بر ۷۰ هزار واحد در قالب طرح‌های مختلف نهایی شده است . هم اینک بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن حمایتی توسط انبوه‌سازان و نهادهای حمایتی در حال احداث است .

    |

    به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر به متقاضیان نهضت ملی مسکن ، مقرر کردیم پروژه‌هایی که بیشترین پیشرفت فیزیکی دارند ، نسبت به آماده‌سازی و تجهیز یک واحد به صورت نمونه اقدام کنند .

    |

    تامین منابع مالی واحدهای مسکونی مهر باقیمانده که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند از طریق صندوق ملی مسکن تکمیل خواهد شد . برخی الزاماتی که صندوق ملی مسکن برای تامین منابع مالی این بخش از پروژه‌های مسکن مهر در نظر گرفته ، بعضاً پروژه‌ها را با مشکل مواجه کرده است .

    |

    رویکرد شرکت عمران شهرهای جدید در توسعه شهر جدید مهرگان ، توجه ویژه به خودکفایی شهری به خصوص در زمینه اقتصادی و خدمات‌رسانی است . به‌طوری‌که همزمان با ساخت و سازهای مسکونی ، باید با استفاده از منابع درآمدی داخلی شهر ، روند توسعه را تسریع بخشیم .

    |

    نظرات کاربران