در حال بارگذاری ...
  • واحدهای مسکن مهر با امکان دریافت انشعابات واگذار می‌شود/خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی مسکن ممنوع است

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر غیر قانونی بودن خرید و فروش امتیاز طرح حمایتی مسکن در هر نوع آن در سراسر کشور تأکید کرد : خرید و فروش‌های متعدد غیر قانونی مسکن های حمایتی دولت از جمله مسکن مهر موجب مشکلات قانونی در دریافت انشعابات می‌شود و در حال حاضر در شهرهای جدید برخی خریداران با این مشکل مواجه شده‌اند در حالی که شبکه آب و برق وجود دارد اما مالک ثبت‌شده ، برای دریافت آن مراجعه نمی‌کند .

    وحید قربانی در پاسخ به برخی انتقادهای رسانه‌ای در خصوص اینکه برخی واحدهای تحویل داده شده مسکن مهر پردیس بدون آب و برق هستند ، توضیح داد : افتتاح و واگذاری واحدهای مسکن مهر در پردیس با در نظر گرفتن وجود شبکه آب ، برق ، فاضلاب و گاز همواره مورد توجه جدی وزارت راه و شهرسازی به ویژه در شهرهای جدید بوده است و چه بسا برخی واحدهای تکمیل شده به خاطر نبود انشعابات مدت‌ها تحویل نشده است . در خصوص پروژه‌های افتتاح شده مهرماه سال ۱۴۰۲ مسکن مهر در پردیس نیز این مهم مورد بررسی دقیق قرار گرفته و تمام واحدها امکان بهره مندی از تمامی انشعابات را دارند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد .

    رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد : نکته قابل تأمل در خصوص اشکالات قابل طرح در این خصوص این است که انشعابات صرفا به فرد متقاضی مسکن مهر که ثبت نام اولیه مسکن مهر را انجام داده ، تعلق می‌گیرد و تعداد قابل توجهی از واحدها برای دریافت انشعابات به خاطر خرید و فروش‌های متعدد و عدم تغییر مالک در شرکت عمران پردیس دسترسی به متقاضی و در حقیقت مالک اصلی وجود ندارد و دریافت کنتور انشعاباتی که حاضر هست را مشکل کرده است .

    قربانی یادآور شد : شرکت عمران پردیس بارها و بارها بر فروش‌های غیر قانونی و مکرر مسکن مهر به تعدد هشدار داده است و هم اکنون هم در خصوص خرید و فروش غیر قانونی امتیاز طرح نهضت ملی مسکن هشدار می‌دهد که متأسفانه برخی افراد و سودجویان و دلالان از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند و برای مالکان بعدی مشکلاتی را درست می‌کنند که این موضوع از عهده شرکت عمران خارج بوده و خلاف قوانین و مقررات برای واگذاری انشعابات در دستگاه‌ها خدمات رسان است و هیچ گونه ارتباطی به شرکت عمران شهر جدید ندارد .

    وی بیان کرد : موضوع دیگر اینکه متاسفانه در بلوک‌هایی که تحویل متقاضیان شده است لازم است انشعابات برای کل واحدهای مسکونی یکجا وصل شود و در برخی بلوک‌ها ، زیر ۱۰ درصد مالکان ساکن شده‌اند و مابقی برای اتصال انشعابات مراجعه نمی‌کنند و این امکان از طرف دستگاه‌های خدمات رسان با مشکلاتی مواجه شده و موجب سوءاستفاده از انشعابات وصل شده و دیگر موارد تخلف شده است .

    رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی اذعان کرد : نکته دیگر اینکه برخی واحدهای مسکن مهر با تمامی امکانات اعم از رادیاتور و پکیج تحویل متقاضی شده و پس از فروش واحد ، تجهیزات گرمایشی از واحد مسکونی خارج شده است و خریداران بعدی در حال حاضر درخواست ارائه این تجهیزات از شرکت عمران پردیس هستند که جای تأمل دارد! و این خریداران باید از فروشنده واحد مسکونی خریداری شده، امکانات ثبت شده را طلب کنند نه از شرکت عمران پردیس .

    وی توضیح داد: همچنین با وجود حجم قابل توجهی از مساکن مهر و تعلیق بیش از ۱۰ سال آن‌ها برخی امکانات از گذشته ناقص داده شده و ممکن است برای سال‌های پیشین باشد که در تعهد شرکت عمران پردیس همچنان قرار دارد و تلاش برای رفع این نواقصی ادامه خواهد یافت .

    قربانی اظهار کرد : در خصوص واحدهای تحویلی فاز ۱۱ پردیس به اطلاع می‌رساند مطابق با تعهد شرکت عمران پردیس در قراردادهای ۵ برگی مالکان این فاز ، واحدها همراه با پکیج و رادیاتور به متقاضیان نفر اول و متقاضیانی که قصد سکونت دارند تحویل می‌شود ؛ تاکنون نیز کلیه واحدهای افتتاح شده در مهرماه در فاز ۱۱ پردیس ، به صورت کامل همراه با کلیه اقلام نصبی از جمله پکیج و رادیاتور تحویل مالکان محترم شده است و اگر در موارد معدودی به این صورت نبوده ، متقاضی می‌تواند با مراجعه به دفتر مدیریت فازها نسبت به رفع نقص واحد خود اقدام کند .

    رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در پایان مجدد خدمت مخاطبان گرامی اعلام کرد : در تمام واحدهای افتتاح شده شبکه ، آب ، برق ، فاضلاب و گاز فراهم است و بدون ایجاد این شبکه‌ها ، محوطه‌سازی و افتتاح واحدها انجام نمی‌شود . امید اینکه با مراجعه متقاضیان مسکن مهر و مالکان ثبت شده آن‌ها در شرکت عمران شهر جدید ، موضوع دریافت انشعابات در دستگاه‌های خدمات رسان به زودی رفع شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آمادگی برای افتتاح ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مسکونی پردیس در مهرماه امسال خبر داد .

    |

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن با اعلام اینکه هم اکنون منابع صندوق بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است ، گفت : از ابتدای دولت ...

    |

    نظرات کاربران