در حال بارگذاری ...

توسعه همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شرکت بازآفرینی شهری ایران با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به منظور افزایش همکاری دو جانبه در خصوص افزایش کیفیت بهسازی آسفالت معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی به تفاهم رسیدند .

شرکت بازآفرینی شهری ایران با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در راستای افزایش همکاری دو جانبه در خصوص افزایش کیفیت بهسازی آسفالت معابر خاکی در محلات هدف بازآفرینی به تفاهم رسیدند . این تفاهمنامه در دیدار  محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی  وزارت راه و شهرسازی با محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به امضا رسید .  

در این دیدار محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این که بدترین چهره محرومیت وجود معابر خاکی در سکونتگاه‌های غیررسمی است ، گفت : در کشور ۱۶۷ هزار هکتار بافت ناکارآمد شامل سکونتگاه‌های غیررسمی ، بافت فرسوده و بافت تاریخی فرسوده  وجود دارد که آسفالت معابر این محلات نیاز به ۷۵۰ هزار تن قیر دارد .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که در دو سال گذشته در ۴۹۰ شهر قیر توزیع شده است ، عنوان کرد : برای کاهش معابر خاکی محلات هدف با سازمان شهرداری‌های وزارت کشور به این تفاهم رسیدیم که بر اساس آن سازمان شهرداری‌ها حداقل ۲۵ درصد قیر در اختیار خود را به محلات هدف بازآفرینی شهری تخصیص دهند .

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر این که هدف این است تا پایان دولت سیزدهم کار بهسازی و آسفالت معابر خاکی این محلات به اتمام برسد ، اظهار کرد : موضوع مهم در این زمینه کیفیت آسفالت است ، استفاده از آسفالت بی کیفیت بی فایده است زیرا پس از مدتی نیاز به آسفالت ریزی مجدد ایجاد می‌شود و هزینه ها را نیز افزایش می‌دهد . موضوع مهم در این زمینه کنترل و نظارت از کارخانه تا معبر مورد نظر است که مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی  در این  خصوص می‌تواند شرکت را یاری دهد .

در ادامه مسلم سیدالحسینی عضو هیات مدیره و راهبر فنی و نظارت شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز پیشنهاد داد به جای آسفالت از شیوه‌های جدید و مواد جایگزین آن نظیر تایل (کفپوش بتنی) استفاده شود .

وی در این باره توضیح داد : یکی از معضلات بافت فرسوده این است که شرکت‌های خدماتی دایما در حال کندن خیابان و انجام کار هستند بنابراین بهترین گزینه برای پوشش معابر این محلات استفاده از تایل است که قابلیت اصلاح مجدد را دارد . البته تایل مزایای بسیاری نسبت به آسفالت دارد و یکی از آن‌ها این است که آب از درون آن رد شده و در مواقع بارندگی منجر به آب گرفتگی معابر نمی‌شود .

در این جلسه مقرر شد، شرکت بازآفرینی شهری ایران در کارگروه‌های مرتبط با آسفالت مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی نماینده داشته باشد تا دغدغه‌های خود را در این زمینه مطرح کند . همچنین مقرر شد ، یکسری الزامات در خصوص نظارت بر کیفیت آسفالت تدوین شود. اتخاذ رویکرد نوین به پوشش معابر و استفاده از مواد جایگزین به جای آسفالت و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی در خصوص آشنایی با مفاهیم مرتبط با قیر و آسفالت از دیگر مفاد تفاهمنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران با مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی بود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تکمیل و تحویل ۸۴۰ پروژه تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات هدف بازآفرینی شهری ...

|

در این رزمایش نیروهای جهادی با هماهنگی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و از طریق ادارات راه و شهرسازی شهرستان نسبت به آشنایی ساکنان محلات و محدوده‌های هدف بازآفرینی به حقوق ایشان در خصوص موضوع نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده (۵۰ حق) اقدام کرده و با حضور در سطح محلات و به صورت ...

|

تاکید ویژه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان بر تحقق برنامه اقدام مشترک و کاهش ۴ درصدی سالیانه سرانه بافت فرسوده است .

|

در شرکت بازآفرینی شهری ایران ، این برنامه را اساس کار خود قرار داده‌ایم که برای اجرایی کردن اسناد بالادستی یک بسته هم پیوند محسوب شده و نوسازی متوازن بافت‌های فرسوده را در پی دارد .

|

بافت‌های فرسوده پهنه‌های شهری جامانده و مولود شهرسازی ناعادلانه و نامتوازن به شمار می‌روند . فرآیند نوسازی این بافت‌ها تدریجی ، پیوسته ، منظم ، متوازن و هم افزاست . همچنین طرح‌های توسعه شهری باید به گونه‌ای باشند که راه خودشان را در بافت‌های فرسوده پیدا کنند .

|

نظرات کاربران