در حال بارگذاری ...
  • احداث مسکن برای خانواده‌های دارای فرزندان معلول

    در استان گلستان ساخت مسکن برای این قشر جزو مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان بوده که توانستیم به تعهد خود در این حوزه عمل کنیم . بر اساس این مصوبه استان گلستان تعهد ساخت برای خانواده‌های دو معلول به بالا را داشت که تاکنون ۶۱ واحد به‌صورت خود مالک ساخته شد و بیش از تعهد ما به خانواده‌های دو معلول مسکن واگذار شده‌است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت : در راستای طرح نهضت ملی مسکن ، ۶۱ واحد مسکونی در شهرهای استان برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا احداث شد .

    مهدی ملک گفت : طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم و هدف آن خانه‌دار کردن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه است . یکی از گروه‌های هدف این طرح ، خانواده‌های دارای دو معلول به بالاست . در این طرح دولت با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی ، ساخت مسکن برای این خانواده‌ها را بر عهده گرفته است .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه این خانواده‌ها به‌دلیل شرایط خاص خود نیاز به حمایت ویژه‌ای دارند ، گفت : در حال حاضر ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در کشور آغاز شده‌ است .

    وی افزود : در استان گلستان ساخت مسکن برای این قشر جزو مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان بوده که توانستیم به تعهد خود در این حوزه عمل کنیم . بر اساس این مصوبه استان گلستان تعهد ساخت برای خانواده‌های دو معلول به بالا را داشت که تاکنون ۶۱ واحد به‌صورت خود مالک ساخته شد و بیش از تعهد ما به خانواده‌های دو معلول مسکن واگذار شده‌است .

    مدیرکل راه وشهرسازی گلستان ادامه‌داد : در جلسه اخیر شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان مقرر شد بر اساس تفاهم نامه منعقده بین وزارت راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور ، برنامه ریزی‌های لازم برای تأمین زمین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در گلستان انجام شود .

    وی گفت : این واحدهای مسکونی در اراضی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان احداث می‌شود .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    در شهرستان آزادشهر یک پروژه ۷۲ واحدی گروه ساخت در حال احداث است که این پروژه در مراحل مختلف ساخت اعم از سفت کاری و نازک کاری بوده و برخی از واحدها پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارند .

    |

    تا کنون در شهرستان آزادشهر شش هزار و ۵۸۴ متقاضی مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد پرونده هزار و ۲۵۹ متقاضی به تایید نهایی رسیده است .

    |

    این زمین‌ها از محل ارضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی و ظرفیت‌های پیش بینی شده در مواد ۹.۱۰ و ۱۱ قانون جهش تولید مسکن تامین و سند مالکیت آن‌ها به نام سازمان ملی زمین و مسکن در آمده است .

    |

    با توجه به میزان سهمیه استان در واگذاری تسهیلات بانکی نوسازی ، برنامه ریزی‌های لازم برای واگذاری تسهیلات روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر انجام شد .

    |

    نظرات کاربران